خاطره پروانه معصومی از سلحشور وقتی قرآن می خواند!
پروانه معصومی : زمانی که برای گریم نشستم صدای تلاوت قرآن به گوشم رسید، احساس کردم یکی از دوستان صوت قرآن را پخش می‌کند، در روزهای بعد که از مجری گریم پرسیدم، گفتند: آقای سلحشور قرآن می‌خواند.

بازیگر نقش همسر فرعون در مجموعه «یوسف پیامبر» با اشاره به اینکه سلحشور در اولین ساعات روز سرصحنه می‌آمد گفت: قضاوت بیرونی درباره ایشان بسیار زیاد است درحالیکه نباید افراد را این گونه به سرعت قضاوت کرد.

«پروانه معصومی» که در سریال «یوسف پیامبر» نقش همسر فرعون را برعهده داشت درباره چگونگی نزدیک شدن به این نقش گفت: از لحاظ شخصیت زن فرعون از من بسیار دور بود ایفای این نقش برایم مشکل بود زیرا خشونت زیادی داشت. اما زمانی که دکور و فضای صحنه را دیدم توانستم با نقش ارتباط برقرار کنم.
 

وی ادامه داد: با مطالعه درباره این زن به این مهم دست یافتم که او فردی آمون پرست و معتقد به خدایگان خویش است و به دلیل باورها و اعتقاداتش به یکباره نمی‌تواند سر تعظیم در مقابل خداوند فرود آورد به همین دلیل تلاش می‌کند تا عقاید خود را حاکم کند چون صاحب قدرت و مکنت است. از سوی  دیگر فیلمنامه با جزئیات نوشته شده بودو  من با مطالعه آن به راحتی با نقشم ارتباط برقرار کردم.
 

بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های خاطره انگیز سینما و تلویزیون ایران درباره خاطراتی که در ذهن او از کار با سلحشور باقی مانده است، گفت: خاطره‌ای که در ذهنم مانده و برایم بسیار جالب است؛ ساعت 6 صبح باید در اتاق گریم حاضر می‌شدم زمانی که برای گریم نشستم صدای تلاوت قرآن به گوشم رسید، احساس کردم یکی از دوستان صوت قرآن را پخش می‌کند، در روزهای بعد که از مجری گریم پرسیدم، گفتند: آقای سلحشور قرآن می‌خواند. برایم خیلی جالب و در عین حال دور از ذهن بود زیرا اکثر کارگردان‌ها بعد از این که گریم‌ها به اتمام می رسد سر صحنه حاضر می شوند اما ایشان جزء اولین افرادی بودند که سر صحنه می آمدند و حتی در ساعاتی قرآن تلاوت می‌کردند.
 

معصومی ادامه داد: در سفری که با آقای سلحشور به عراق رفته بودیم از کار تعریف می‌کردند و می گفتند سریال برجسته‌ قرآنی است اما نمی دانستند درست است که قصه قرآنی بود اما لحظه به لحظه‌اش با آیات قرآن همراه بودیم که تاثیر بسزایی در کار داشت.
 

وی در پاسخ به این سوال که سختی‌های کار در حوزه تاریخی برای بازیگران چگونه است؟ گفت: گریم‌های سنگین و لباس‌ها شرایط سختی را برای بازی ایجاد می‌کند به خصوص در «یوسف پیامبر» کلاه گیس‌هایی که روی سر بازیگران می‌گذاشتند آزاردهنده و گرم بود.
 

معصومی در اولین روزی که در شهرک دفاع مقدس رفت تا کاخ را از نزدیک ببیند، این گونه توصیف کرد: اولین روزی که سر کار رفتم تا دکور را ببینم لباس مناسب اما شیکی به تن داشتم که از فرانسه خریداری کرده بودم یکی از دوستان که آنجا بود من را دید و گفت با این وضع می خواهی به دیدن آقای سلحشور بروی! گفتم وضعیت ظاهری من چه ایرادی دارد؟ گفت: خیلی شیک است شاید ناراحت شوند اما جالب بود که ایشان در همان روز اول تمام دکورها را به من نشان دادند و اصلا ناراحت نشدند. قضاوت بیرونی درباره ایشان بسیار زیاد است که نباید افراد را این گونه به سرعت قضاوت کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : farsnews.com