روز سه شنبه در حالی که نزدیک به هزار نفر در مقابل سینما استقلال صف کشیده بودند تا آخرین ساخته اصغر فرهادی را تماشا کنند...
 
 شنیده ها حاکی از آن است که در پی عدم اکران فیلم "درباره الی" نیروی انتظامی با مردمی که منتظر تماشای این فیلم بودند برخورد کرده است.
 روز سه شنبه  در حالی که نزدیک به هزار نفر در مقابل سینما استقلال صف کشیده بودند تا آخرین ساخته اصغر فرهادی را تماشا کنند با برخورد نیروی انتظامی مواجه شدند.
عدم توجه مردم به هشدارهای پلیس برای متفرق شدن از مقابل سینما، علت برخورد نیروی انتظامی اعلام شده است.
مطابق شنیده ها جمعیتی که ساعت ها منتظر دریافت بلیط این فیلم بودند با شنیدن خبر عدم اکران "درباره الی" حاضر به رفتن از مقابل سینما نبودند و به همین دلیل نیروی انتظامی با آنها برخورد کرد.
طبق اخبارغیر رسمی تعدادی از مردم بازداشت شدند و تعدادی نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
این فیلم در جشنواره امسال فقط یکبار و برای اهالی مطبوعات اکران شد.
"درباره الی" به دستور  صفار هرندی ،وزیر فرهنگ و ارشاد، و  به علت بازی گلشیفته فراهانی در آن، از جشنواره کنار گذاشته شده بود  اما سرانجام با دستور مستقیم رییس جمهور به فیلم های بخش مسابقه راه یافت.
گل شیفته فراهانی پس از بازی در فیلم "مجموعه دروغ ها" بدون حجاب روی فرش قرمز ظاهر شده بود که واکنش مقامت وزارت ارشاد را در پی داشت.
شایان ذکر است که "درباره الی" در جشنواره فجر امسال برای ده جایزه نامزد شده بود و همچنان در جشنواره فیلم برلین نیز حضور دارد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fararu.ir
 
مطلب پیشنهادی:
گلشیفته، مانکن شده است؛ قوه قضاییه پیگیری کند!