«نیكول كیدمن» یك كمك مالی 500 هزار دلاری را به صلیب سرخ سرزمین مادری‌اش هدیه كرد...
 

  به گزارش خبرگزاری فارس، این بازیگر استرالیایی‌تبار كه در آمریكا زندگی می‌كند، در طول یك برنامه زنده تلویزیونی استرالیایی، از طریق ماهواره با بینندگان برنامه صحبت كرد. وی در این برنامه زنده یك كمك مالی 500 هزار دلاری به صلیب سرخ سرزمین مادری‌اش هدیه كرد.
در عین حال، كیدمن 41 ساله بینندگان برنامه و مردم استرالیا را دعوت به كمك مادی و معنوی به نهادهای مدنی و اجتماعی سرزمین مادری خود كرد.
حضور كیدمن در این برنامه، به دنبال فاجعه اخیر طبیعی استرالیا بوده است.
كیدمن گفت: «قلب من و همسرم برای خانواده‌هایی می‌طپد كه با این فاجعه رو به رو شده‌اند و عزیزان خود را از دست داده‌اند. آرزوی قلبی ما این است كه آنها هرچه زودتر به زندگی طبیعی برگردند و خانه‌های‌شان را از نو بسازند.»
بازیگر فیلم‌های «مولن روژ» «ساعت‌ها» و «دیگران» گفت اخبار مربوط به آتش‌سوزی سهمگین استرالیا را از طریق تلویزیون دنبال می‌كرد و اضافه كرد: «به عنوان یك استرالیایی، فكر می‌كنم بزرگ‌ترین مسئله این است كه هیچ اهمیتی ندارد كه تو در كجای دنیا زندگی می‌كنی. واقعیت این است كه ما همه استرالیایی هستیم و در هر شرایطی از یكدیگر حمایت می‌كنیم. به همین دلیل بود كه در این برنامه زنده تلویزیونی شركت كردم، تا حمایت خودم را از بازماندگان این حادثه اعلام كنم.»
بیش از 150 هنرمند، ورزشكار و سیاستمدار با حضور در این برنامه زنده تلویزیونی، از بازماندگان حادثه حمایت كرده و مبالغی به عنوان كمك‌ مالی به صلیب سرخ استرالیا هدیه كردند.
«اولاندو بلوم» هم جزو بازیگرانی بود كه در این كمك مالی حضور داشت. «الن دجنرس» هنرمند آمریكایی هم به واسطه استرالیایی بدون همسرش، از بازماندگان حادثه دلجویی كرد و مبلغی به عنوان هدیه به صلیب سرخ استرالیا داد.
در جریان حادثه آتش‌سوزی سنگین ایالت ویكتوریای استرالیا، بیش از 180 نفر كشته و هزاران نفر زخمی شدند. به گفته مقامات صلیب سرخ، حداقل هزار خانه در جریان‌های آتش‌سوزی از بین رفت.
دولت استرالیا در این رابطه یك روز عزای عمومی اعلام كرد و قرار است برای بازماندگان حادثه، یك بنای یادبود ساخته شود.
ماموران آتش‌نشانی طی چند روز گذشته همچنان مشغول خاموش كردن آتش‌ در نقاط مختلف ایالت بودند و این در حالی است كه هوای بارانی و سرد منطقه هم به كمك آنها آمده است.
پلیس اعتقاد دارد این آتش‌سوزی عمدی بوده و در حال پیگیری موضوع است.
كیدمن _ كه برای «ساعت‌ها» اسكار بهترین بازیگر زن را گرفته _ سال گذشته چندین ماه در استرالیا بود.
وی در كنار هیوجكمن بازیگران درام حماسی و تاریخی «استرالیا» ساخته بازلورمن بودند.

 

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture