تیکه پراکنی رامبد جوان به برنامه سینمایی هفت!
رامبد جوان به فراستی گفت: تو منتقد خوبی هستی که خوب کارت را پیش می بری. موقعی که در برنامه «هفت» بودی همه ما منتظر بودیم ببینیم این هفته با فلان سینماگر چطور برخورد می کنی

پای «هفت» هم به «خندوانه» باز شد؛ بهانه اش حضور مسعود فراستی در برنامه رامبد جوان است. شنبه شب (نهم خرداد) فراستی روبروی جوان نشست و به سوالات مختلف او پاسخ داد.

مثل همیشه جنس اصلی پرسش ها از خنده بود و به واسطه فعالیت فراستی در زمینه نقد سینما، ارتباطی مستمر میان «نقد» و «خنده» در سوال و جواب ها ایجاد شد. نتیجه هم یک گفتگوی جذاب و باحال بود و بینندگان با روی دیگر این منتقد روبرو شدند.

تا الان آنچه در ذهن قاطبه بینندگان وجود داشت تصویر جدی فراستی در برنامه های سینمایی و در رأس آن برنامه «هفت» است. او در «هفت» فریدون جیرانی منتقد ثابت بود اما در سری جدید بعد از چند ماه توسط محمود گبرلو کنار گذاشته شد...

 

در پایان برنامه «خندوانه»، رامبد جوان دوز شوخی ها را پایین آورد و خیلی جدی رو به فراستی کرد و گفت (نقل به مضمون): «تو منتقد خوبی هستی که خوب کارت را پیش می بری. موقعی که در برنامه «هفت» بودی همه ما منتظر بودیم ببینیم این هفته با فلان سینماگر چطور برخورد می کنی و فیلم را چطور به نقد می کشی.»

بعد هم به طور ضمنی برنامه فعلی «هفت» را زیر سوال برد با این استدلال که این برنامه تکلیفش روشن است؛ یک عده به عنوان میهمان می آیند، نظرات شان را بیان می کنند؛ یکسری اخبار و اطلاعات داده می شود...

این نقد تلویحی رامبد جوان به خنثی شدن برنامه «هفت» در حالی مطرح شده که اصلا خود مجری علاقه ای به چالش ندارد و بیشتر سعی می کند برنامه اش تریبونی برای میهمان ها باشد. نمونه بارزش این هفته و در گفتگوی رخشان بنی اعتماد رخ داد و پیش تر در گفتگو با ابراهیم حاتمی کیا.

همانطور که پیش تر هم نوشتیم مسعود فراستی به واسطه اینکه خوب بلد است طرف روبرو را به چالش بکشد، «هفت» از خنثی بودن خارج می شد. اصلا خیلی ها برنامه را به همین دلیل دنبال می کردند. این را هم فراموش نکنیم که حذف فراستی از «هفت» حاملا حق گبرلو است اما مورد اتهام قرار می گیرد که نتوانسته جایگزینی مناسب برای این منتقد پیدا کند. گبرلو دچار اشتباه استراتژیک شد و با دست خود یکی از فاکتورهای جذابیت برنامه را از بین برد و جایگزینی هم برای آن نداشت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه هفت صبح