فیلم مرتضی پاشایی ساخته نمی شود!
ضیاء‌الدین دری: خواسته ما این بود که فیلم زندگی "مرتضی پاشایی" را بسازیم اما متأسفانه به‌خاطر‌ آماده نبودن جامعه ، ساخت این فیلم ملغی شد.

ساخت فیلم زندگی مرتضی پاشایی ملغی شد

ضیاء‌الدین دری کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی "مرتضی پاشایی" گفت: اگر‌چه شرایط زندگی مرحوم "مرتضی پاشایی" و میزان توجه جوانان به این خواننده حائز اهمیت بوده و ایده خوبی برای تولید فیلم به حساب می‌آید اما ورود به این حوزه برای ما آسان نیست.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد تولید فیلم زندگی پاشایی را من مطرح کردم و این پیشنهاد از طرف خانواده این خواننده نیز پذیرفته شد اما به دلیل نبود شرایط مناسب، اجرایی کردن آن را  متوقف کردیم چراکه هر چند مانور‌ دادن بر روی این قضیه مهم بوده اما فضای فرهنگی کشور آماده پذیرش چنین کارهایی نیست.

این کارگردان همچنین اظهار داشت: فیلمساز، خواننده، هنر‌پیشه، نویسنده، شاعر‌ و هر‌کسی که در زمان حیا‌تش شهرتی بدست آورده و محبوب شده است، دیگر متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به مردم است و مردم دوست دارند زندگی این افراد را در قالب فیلم ببینند.

دری افزود: خواسته ما این بود که از همین منظر به قضیه نگاه کنیم و فیلم زندگی "مرتضی پاشایی" را بسازیم که متأسفانه به‌خاطر‌ آماده نبودن جامعه ساخت این فیلم ملغی شد.

دری اظهار داشت: هدف ما ساخت یک فیلم آرایش‌شده، جذاب جامعه و فرهنگ‌پسند بود که متأسفانه با جوّ پیش آمده و مشکلات پیش‌رو احتمال ساخت آن بسیار کم است و زمان خاصی برای تولید آن مشخص نیست.

این کارگردان در پایان ابراز امیدواری کرد که موانع پیش آمده بر سر‌ راه ساخت فیلم "مرتضی پاشایی" از بین رفته تا شرایط ساخت فیلم مهیا شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir