ترانه علیدوستی و دختر و پدرش در رونمایی از سریال شهرزاد
مراسم رونمایی از مجموعه نمایش خانگی شهرزاد با خاطره‌ای از مرحوم علی حاتمی در لاله‌زار قدیم و با حضور ترانه علیدوستی و دخترش و پدرش برگزار شد.

صحبت های ترانه علیدوستی و شهاب حسینی از سریال شهرزاد

مراسم رونمایی از مجموعه نمایش خانگی شهرزاد در لوکیشن خیابان لاله‌زار قدیم 1332 در شهرک سینمایی غزالی برگزار شد.

در این مراسم افرادی از جمله حسن فتحی کارگردان، محمد امامی و هادی رضوی تهیه‌کننده، عبدالله اسکندری طراح صحنه مهدی فرجی مدیر سابق شبکه یک سیما، علی معلم مدیرمسئول مجلس دنیای تصویر، سفیر ویتنام در ایران و هنرمندانی از جمله علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، امیرحسین رستمی، مهدی سلطانی، پریناز ایزدیار، ترانه علیدوستی و جمعی از هنرمندان و تهیه‌کنندگان تلویزیون حضور داشتند.


پریناز ایزدیار در مراسم رونمایی از سریال شهرزادپریناز ایزدیار در مراسم رونمایی از سریال شهرزاد

این مراسم در لوکیشن اصلی سریال واقع در شهرک سینمایی غزالی برگزار شده بود. شهرام شکیبا که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، گفت: پروژه شهرزاد اولین مجموعه پر از پروداکشن شبکه نمایش خانگی است که با روایتی تاریخی یکی از بهترین سریال‌های این حوزه را در برمی‌گیرد.


ترانه علیدوستی و پدرش در رونمایی از سریال شهرزادترانه علیدوستی و پدرش در رونمایی از سریال شهرزاد

در این مراسم برای اولین بار علاوه بر اینکه  عکس‌هایی از لوکشین سریال شهرزاد پخش  و آنونس اصلی آن نیز برای مهمانان به نمایش گذاشته شد. در این آنونس تصویری از شعرخوانی مصطفی زمانی برای ترانه علیدوستی نمایش داده شد.

ترانه علیدوستی و دخترش در رونمایی از سریال شهرزادترانه علیدوستی و دخترش در رونمایی از سریال شهرزاد

حسن فتحی کارگردان پروژه شهرزاد در ادامه این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: چیزی حدود 5 الی 6 سال پیش شبکه نمایش خانگی با پایمردی برخی از تهیه‌کنندگان شکل گرفت و ما در ادامه این پروسه تصمیم گرفتیم که مجموعه شهرزاد را که یک اثر تاریخی محسوب می‌شود، تولید کنیم.


گلاره عباسی در رونمایی از سریال شهرزادگلاره عباسی در رونمایی از سریال شهرزاد

وی با بیان اینکه مرحله تحقیق و پژوهش سریال شهرزاد حدود دو سال به طول انجامید، افزود: شش ماه پیش سریال شهرزاد در شهرک سینمایی غزالی کلید خورد و تا دو ماه آینده نیز تصویربرداری این سریال ادامه دارد.

کارگردان سریال شهرزاد اضافه کرد: ساخت سریال تاریخی اصلاً کار ساده‌ای نیست و حتی ممکن است چندین سال طول بکشد. ما سعی کردیم اثری در خور توجه مردم سینما و سریال دوست جامعه تولید کنیم و باید تلاش کنیم که این آثار در حد ذائقه مخاطبان باشد.


بازیگران در رونمایی از سریال شهرزادبازیگران در رونمایی از سریال شهرزاد

فتحی با اعلام این خبر که برای اولین بار سریال تاریخی شهرزاد در شبکه نمایش خانگی در چارچوب بخش خصوصی در حال تولید است، خاطرنشان کرد: امیدوارم که ساخت سریال‌های تاریخی در حوزه نمایش خانگی  بازتاب خوبی داشته باشد و شاهد حضور سرمایه‌گذاران دیگری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی گفت: تلاش ما این است که یک سریال خوب و با کیفیت مطلوب و در خور تماشاگران فهیم ایرانی ارائه دهیم که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.


شهاب حسینی در رونمایی از سریال شهرزاد

شهاب حسینی در رونمایی از سریال شهرزاد

محمد امامی تهیه کننده این سریال گفت: پروژه شهرزاد در تکمیل چرخه و توسعه موسسه تصویرگستر پاسارگاد که از بانیان شبکه نمایش خانگی است تولید می‌شود. وی افزود: از دو سال گذشته که با حسن فتحی گفت‌وگویی انجام دادیم، قرار شد که ایشان کاری ملودرام و اجتماعی برای عرصه نمایش خانگی تولید کند و حدوداً تا دو ماه آینده نیز کار ادامه داشته باشد.


مصطفی زمانی در رونمایی از سریال شهرزادمصطفی زمانی در رونمایی از سریال شهرزاد

امامی اضافه کرد: این یک اثر اجتماعی است که هدف ما خوب دیده‌شدن اثر است و کارهایی که در عرصه نمایش خانگی تولید شده، نیمه کاره مانده است اما برای اولین بار یک اثری با موضوع تاریخی در عرصه نمایش خانگی در حال تولید است که رکورددار این عرصه است.


علی نصیریان در رونمایی از سریال شهرزادعلی نصیریان در رونمایی از سریال شهرزاد

تهیه کننده شهرزاد تصریح کرد: تولید این سریال بدون ریسک بوده است به این دلیل که ما با حرفه‌ای‌ها کار کرده‌ایم و خواب آشفته نمی‌بینیم. ما تصمیم داشتیم از مقوله طنز خارج شویم و در این راستا اولین قدم را برداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر مردمان ما با عشق‌ها و تاریخ ترک همزاد پنداری می‌کنند و کمتر با قهرمانان ایران از جمله کوروش آشنا هستند که عاجزانه تقاضا داریم ماهواره را به چشم فرصت ببینند و در این راستا وزارت ارشاد اقدام به صدور مجوزهای کمی نکند بلکه آثار کیفی مورد نظر آنها باشد.


مصطفی زمانی در رونمایی از سریال شهرزادمصطفی زمانی در رونمایی از سریال شهرزاد
مهدی سلطانی در رونمایی از سریال شهرزادمهدی سلطانی در رونمایی از سریال شهرزاد

علی نصیریان بازیگر سریال شهرزاد گفت: فضای لاله‌زاری که در آن قرار داریم، مرا یاد مرحوم علی حاتمی می‌اندازد که خدا بیامرزدش.

وی افزود: برای هنرمندانی که به چنین پروژه‌هایی دعوت می‌شوند، سه عامل فیلم‌نامه، نقش و کارگردان مهم است. زمانی که فیلم‌نامه را خواندم، برای من بسیار جذاب بود و بستر تاریخی این مجموعه برای دوران شانزده سالگی من بود که کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق اتفاق افتاده بود.

نصیریان با بیان اینکه دهه 30 یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین دوران تاریخی ما است، افزود: نقشی که برای من در این سریال درنظر گرفته‌اند، در وهله اول برای من جذاب بود و در گفت‌وگو با حسن فتحی همان نقش را تا به امروز ایفا کردم.

وی اضافه کرد: درباره کارگردان باید بگویم که با نوع کار، سلیقه، ذوق و استعداد حسن فتحی آشنا بودم و کار‌کردن با او برایم همواره مطلوب بوده است. فکر می‌کردم این پروژه سه چهار ماهه تمام شود که تا حدود شش ماه هم طول کشیده است و من از این اتفاق هم ناراضی نیستم.

هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون تصریح کرد: در آشفته بازار سریال‌سازی داخلی باید بگویم که سریال شهرزاد با کیفیت و با آبرو است و ساختار دارد به‌خصوص آنکه بخشی از پشتوانه‌های واقعه 28 مرداد را نمایش می‌دهد و آنچه که در داخل قصه اتفاق می‌افتد، به داستان سریال گره خورده و از جذابیت‌های سریال است و این کار با مردم و مخاطبان به خوبی پیوند می‌خورد.

شهاب حسینی بازیگر دیگر این سریال گفت: سریال شهرزاد تلاش می‌کند تا به شأن و منزلت مخاطب احترام بگذارد. وی تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی این پتانسیل را دارد که آثاری را که اقتباس از آثار هنری را دارد،در این عرصه تولید کند.

حسینی اضافه کرد: شهرزاد در ابتدا رمانی بوده است که توسط حسن فتحی نوشته شده و زمانی که قرار بوده به چاپ برسد، به دلیل قوه نمایش آن به مجموعه تلویزیونی تبدیل شد و  آثار حسن فتحی چون از دل برمی‌آید، لاجرم بردل می‌نشیند.

مهدی سلطانی بازیگر مجموعه شهرزاد گفت: این مجموعه بهترین سریالی است که تا کنون ساخته شده و قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

وی افزود: سریال شهرزاد می‌تواند با همه طیف‌ها و نسل‌ها به دلیل تاریخی‌بودن اثر ارتباط برقرار کند.

مصطفی زمانی نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: من تنها تجربه ایفای نقش در یک سریال را داشتم و بعد از آن بسیار مشتاق بودم که بار دیگر در سریالی دیگر بازی کنم.

وی افزود: اگر فردی تنها یک بار در آثار حسن فتحی بازی کند، دیگر مجاب می‌شود که خود را در اختیار کار و پروژه قرار دهد.

ترانه علیدوستی که در انتهای مراسم اضافه شد، گفت: این اولین تجربه من است که در یک سریال بازی می‌کنم و با 15-16 سال تجربه بسیار استرس دارم و می‌ترسم.

وی افزود: ترس من به این دلیل است که تا به حال در هیچ اثر تاریخی و سریال ایفای نقش نکرده‌ام.

علیدوستی اضافه کرد: تا به امروز در امر سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی چنین اثر مطلوبی تولید نشده است که امیدوارم مردم این کار را ببینند و از آن استقبال کنند که با استقبال آنها شبکه نمایش خانگی ادامه خواهد داشت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : tasnimnews.com