پیش از آن نیز این هنرمند با کارگردان‌های بزرگی همکاری کرده و...
 
 
آثار باب کرتز، انیماتوری که تیتراژ و بخش‌های پویانمایی کارگردان‌هایی همچون استیون اسپیلبرگ و کوئنتین تارانتینو را خلق کرده، در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به نمایش در می‌آید.
به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار باب کرتز در بخشی از جشنواره به نمایش در می‌آید که به بررسی اهمیت تیتراژ در فیلم اختصاص یافته است.
این بخش از جشنواره پویانمایی «جادوی قبل از آغاز، باب کرتز و دیگران» نام دارد و در آن، تیتراژها و بخش‌های انیمیشن فیلم‌های سینمایی به نمایش در می‌آید و مجموعاً 19 اثر را شامل می‌شود.
باب کرتز یکی از هنرمندان نامدار در خلق تیتراژهای سینمایی و آثار انیمیشن است که مدیریت استودیوی انیمیشن «کرتز و دوستان» را بر عهده دارد.
او تاکنون بیش از 250 جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه امی و آنی برای یک عمر دستاورد هنری اشاره کرد. آثار او در بسیاری از مجموعه‌های هنری مانند موزه هنرهای مدرن نیویورک، موزه هنر لس آنجلس کانتی و آرشیو آسیفا نگه‌داری می‌شود.
کرتز علاوه بر خلق آثار هنری به ساخت آثار تبلیغاتی برای تلویزیون نیز می‌پردازد.
کرتز در سال 2006 تیتراژ ابتدایی فیلم پلنگ صورتی را ساخت. پیش از آن نیز این هنرمند با کارگردان‌های بزرگی همکاری کرده و بخش‌های پویانمایی «گزارش اقلیت» را برای استیون اسپیلبرگ و تیتراژ «چهار اتاق» را برای کوئنتین تارانتینو ساخته بود.
ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 11 تا 15 اسفند در هفت سالن برگزار می‌شود.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:iscanews.com