آخرین وضعیت بیماری فرج الله سلحشور!!
فرج الله سلحشور در مورد وضعیت سلامتی‌اش گفت: خداوند را شکر می‌گویم که مرحله سخت بیماری را پشت سر گذاشته‌ام و روند بهبودی را طی می‌کنم.

صحبت های اخیر فرج الله سلحشور

"فرج الله سلحشور" کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در گفت‌وگویی در مورد حاشیه‌های ایجاد شده برای فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، گفت: فیلم را ندیدم اما معتقدم رستاخیز فیلمی است که در جهت اهداف فتنه سال 88 و تحریف مفاهیم حقیقی واقعه عاشورا ساخته شده است نه ترویج این رویداد و واقعه مهم تاریخی.

سلحشور سپس در بخش دیگری از صحبت خود در مورد تولید سریال «حضرت موسی(ع)» گفت: در حال حاضر آقای سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما تنها کسی است که با تعداد معدودی از مؤمنان فعال در این سازمان تلاش می‌کنند این سریال ساخته شود و مدافع ساخت این مجموعه هستند وگرنه تا دلتان بخواهد در صدا و سیما افرادی هستند که نمی‌خواهند این مجموعه ساخته شود. آقای سرافراز خیلی محکم پای کار ایستاده اما متاسفانه عوامل و زیرمجموعه‌اش همان کسانی هستند که در سال‌های اخیر این سریال‌هایی را که از تلویزیون این روزها پخش می‌شود، تصویب می‌کنند.

فرج الله سلحشور

فرج الله سلحشور

وی افزود: تقریبا یک سال زمان گذاشته شد و سناریوی این سریال در پنج جلد به نگارش درآمد. فیلمنامه بارها مورد بازنویسی و ویراستاری قرار گرفته است و نزدیک به 30 مفسر و محقق که قرآن و احادیث را می‌دانند و تاریخ‌شناس هستند در نگارش این سریال با ما همکاری کردند، از جمله افرادی که چهل سال روی قوم بنی‌اسرائیل تحقیق داشتند. فیلمنامه کامل این سریال با نظارت هنرمندانی که کارشان ادبیات نمایشی است، شکل گرفته است.

سلحشور ادامه داد: برخی در تلویزیون می‌گویند فیلمنامه خوب نگارش نشده و اشکالاتی وارد کردند که به نظر من منطقی نیست. آنها با رد فیلمنامه تلاش می‌کنند توپ را به زمین ما بیاندازند و می‌گویند ما بودجه به این سریال دادیم اما سلحشور فیلمنامه را بازنویسی نمی‌کند. هرچه به آنها می‌گویم من در مشورت با محققان و مفسران بزرگ متن این سریال را نوشته‌ام اما به بهانه‌های مختلف می‌خواهند مرا دو سال از کار کردن دور نگاه دارند.

وی اضافه کرد: دو سال وقت کمی نیست و شاید دور ماندن من از تلویزیون آنها را به مقاصد و اهدافشان می‌رساند. جالب اینجاست که همه‌جا هم اعلام می‌کنند سریال موسی مشکل بازنویسی دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemapress.com