نظر مهناز افشار بعد از دیدن نهنگ عنبر برای اولین بار!
مهناز افشار گفت: تماشای زندگی ومناسبات مقطعی از تاریخ اجتماعی کشور در دهه ۶۰ برای افرادی که در آن مقطع حضور داشته اند، فراموش نشدنی است.

مهناز افشار : سانسورها از بار کمدی فیلم کاسته است

مهناز افشار بازیگر سینما در گفتگویی، درباره استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی"نهنگ عنبر" اظهار کرد: از فروش خوب این اثر بسیار خوشحال و خرسندم ، لذا تمایل مردم به تماشای این اثر ریشه در زندگی ساده هموطنان مان در دهه 60 دارد که همگی آن تبدیل به خاطره و نوستالوژی شده است. واقعا خاطرات زندگی دهه 60 از اذهان عمومی و کسانی که در آن مقطع بخشی از عمر خود را سپری کردند، از یاد رفتنی نیست.

وی در مورد تفاوت نگاه مردم ومنتقدان به آثار کمدی در سینما  گفت: بالاخره مردم در درجه اول به سینما به جنبه تفریحی سینما وسرگرمی آن فکر می کنند ولی مطمئنا منتقدان با علم وآگاهی نسبت به ملزومات داستانگویی و تاکتیکی به تماشای فیلم می نشینند.


مهناز افشارمهناز افشار

اصلاحات نهنگ عنبر شاید مقداری از بار کمدی  آن کاسته باشد

بازیگر "آتش بس1" در رابطه با ضعف هایی که منتقدان به "نهنگ عنبر" نسبت می دهند، خاطر نشان کرد: بیشتر نقد ونظراتی که از منتقدان دریافت کردم، بار مثبتی داشته و کمتر انتقادی از این فیلم مشاهده کردم، هرچند که نواقصی هم می تواند در کار ما وجود داشته باشد.

همچنین این بازیگر در خصوص نظر خود درباره اصلاحات که به "نهنگ عنبر" وارد شده، تصریح کرد: بالاخره سانسور پیامدهای مخصوص به خودش را دارا است و شاید با اصلاحاتی که به فیلم وارد شده بار کمدی فیلم کمی کاسته شده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : nasimonline.ir