پیت در این فیلم 123 دقیقه‌ای که تلفیقی از کمدی رومانتیک و یک فیلم جاده‌ای است، به نقش جری ولباک یک مکانیک خرده‌پای مافیا ظاهر می‌شود که قرار است...
 

فیلم سینمایی "مکزیکی" به کارگردانی گور وربینسکی تولید سال 2001 آمریکا است و براد پیت، جولیا رابرتز، جیمز گاندولفینی، باب بالابان و جین هکمن در آن بازی می‌کنند.

پیت در این فیلم 123 دقیقه‌ای که تلفیقی از کمدی رومانتیک و یک فیلم جاده‌ای است، به نقش جری ولباک یک مکانیک خرده‌پای مافیا ظاهر می‌شود که قرار است آخرین ماموریت را برای مافیا انجام بدهد و بعد سراغ کاری برود که خودش می‌خواهد.

او برای به دست آوردن تپانچه‌ای ارزشمند که گفته می‌شود نفرین شده است به مکزیک می‌رود و ... "مکزیکی" ابتدا قرار بود فیلمی مستقل بدون حضور ستاره‌های سینما باشد، اما پیت و رابرتز پس از خواندن فیلمنامه تصمیم گرفتند در این فیلم بازی کنند.

"مکزیکی" با بودجه‌ای در حد 57 میلیون دلار ساخته شد و فروش جهانی آن 148 میلیون دلار بود. وربینسکی 44 ساله سازنده سه‌گانه بسیار پرفروش "دزدان دریایی کارائیب" است و فیلم‌های "حلقه" و "هواشناس" را نیز در کارنامه دارد.

فیلم فرانسوی "روباه و کودک" به کارگردانی لوک ژاکه سازنده مستند برنده اسکار "رژه پنگوئن‌ها" دیگر فیلم نوروزی شبکه یک است. از این فیلم به عنوان یک مستند با موضوع طبیعت توام با داستانی پریان از دوستی یک دختر کوچک با یک گرگ یاد شده است.

"روباه و کودک" تولید سال 2007 و مدت زمان آن 92 دقیقه است. برتی نوئل برونو در این فیلم بازی می‌کند و ایزابل کاره راوی آن است. نسخه انگلیسی "روباه و کودک" با حضور کیت وینسلت به عنوان راوی نمایش داده شد. 

لوک ژاکه متولد 1967 در فرانسه است و نخستین فیلمش را سال 2001 ساخت. او سال 2004 دو مستند دیگر کارگردانی کرد که یکی از آنها‌ "پنگوئن‌ها و مردها" نخستین تجربه ژاکه در نزدیک شدن به دنیای حیرت‌انگیز پنگوئن‌ها بود.

این مستند پیش‌درآمدی برای ساختن فیلمِ "رژه پنگوئن‌ها" بود که سال 2005 تولید شد و اسکار بهترین مستند بلند را دریافت کرد. فیلم او پس از "فارنهایت 11/9" مایکل مور دومین مستند پرفروش تاریخ سینماست.
 
کمدی سیاه "بازگشت به خانه" به کارگردانی ژانگ یانگ تولید مشترک سال 2007 چین و هنگ کنگ است و در آن ژائو بنشان کمدین چینی بازی می‌کند. این فیلم اپیزودیک 110 دقیقه‌ای درباره دو کارگر پنجاه و چند ساله است که وقتی یکی از آنها به ناگهان می‌میرد، دومی می‌کوشد آخرین آرزوی او را برآورده کند. به این ترتیب یک ادیسه طولانی آغاز می‌شود.

"بازگشت به خانه" که پنجمین فیلم بلند یانگ است، اولین بار فوریه 2007 در بخش پانوراما جشنواره برلین به نمایش درآمد و جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی را برد.

فیلم کمدی "عنکبوت و رز" به کارگردانی بیل بنت تولید سال 1994 استرالیا و مدت زمان آن 94 دقیقه است. راث کراکنل، سایمن باسل و مکس کالن در این فیلم با عنوان اصلی "اسپایدر و رز" بازی می‌کنند.

"عنکبوت و رز" درباره مرد و زنی است که در یک سفر با هم همراه و با ماجراهایی روبرو می‌شوند که هیچ یک انتظار آن را نداشتند. مکس کالن برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل موسسه فیلم استرالیا را دریافت کرد.

فیلم تلویزیونی "بیگانه‌ای پشت در" ساخته داگلاس جکسن تولید سال 2004 کانادا و آمریکا است و نقش‌های اصلی آن را لیندا پرل، اندرو کرالیس و پری کینگ بازی می‌کنند.

داستان این درام تریلر درباره زنی به نام کاترین نوریس است که وقتی مردی جوان یک روز از راه می‌رسد و ادعا می‌کند فرزند گمشده اوست، شوکه می‌شود. کاترین 25 سال پیش به ناچار سرپرستی او را به خانواده‌ای دیگر سپرد و ...

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com