اظهار نظر مسعود روشن پژوه درباره حرکت علی ضیا
مسعود روشن‌پژوه: اگر اتفاقی برای ضیاء رخ داده پس تبعات آن را هم پذیرفته است و به نوعی خودکرده را تدبیر نیست!

گفتگو با مسعود روشن پژوه

مسعود روشن‌پژوه، از جمله مجریان فعال و موفق تلویزیون در اواخر دهه شصت و دهه هفتاد بود، درست در مقطعی که حساسیت‌ها نسبت به تلویزیون در اوج خود قرار داشت، شاید به همین دلیل است که او رویکردی کاملا متفاوت به اتفاقی دارد که برای علی ضیاء مجری جوان برنامه «امشب» افتاد. به گفته او، اگر اتفاقی برای ضیاء رخ داده پس تبعات آن را هم پذیرفته است و به نوعی خودکرده را تدبیر نیست!

مسعود روشن‌پژوه که بیش از همه با «مسابقه محله» برای مردم شناخته شده است، در گفت و گویی، درباره حمایت مجریان از یکدیگر این‌طور نظر داده است: «بعضی از مشکلاتی که برای مجریان تلویزیون رخ می‌دهد، مشکلات خیلی شخصی است. من به عنوان مجری دیگر، دلجویی نمی‌کنم. دوست عزیزی مثل علی ضیا به سنی رسیده که تعریفی برای کار و زندگی شخصی خود داشته باشد. اگر اتفاقی برای ایشان رخ داده پس تبعات آن را هم پذیرفته است و به نوعی خودکرده را تدبیر نیست.»

روشن پژوه که از او درباره برخی غفلت‌های مجریان در اجرا یا کارهای شخصی سوال شده، می‌گوید: «من این اتفاقات را غفلت از سوی مجریان نمی‌دانم، چرا که انسان قدرت درایت و تصمیم‌گیری دارد. شاید شرایط دیگری هم رخ دهد. به هر حال از این دست اتفاقات تلنگری است و تجربه زندگی از این اتفاقات می‌آید.»

او که به عنوان یک مجری معتقد است، اگر برای نوع فعالیتمان ارزش قائل باشیم باید یک سری مشکلات را به جان بخریم، می‌گوید: «صد پله عجیب‌ وغریب‌تر هم برای همه ما هنرمندان اتفاق افتاده اما کار به جایی نرسیده که رسانه‌ای شود، همه این‌ها برگرفته از تجربه است. امیدوارم این تجربه‌ها دست‌به‌دست یکدیگر بدهند تا دیگر چنین مشکلاتی برای کسی پیش نیاید.»

روشن‌پژوه درباره برنامه «فیتیله‌ای‌ها» هم نظر جالب توجهی می‌دهد: «من موافق ساخت چنین برنامه‌ای در تلویزیون نبودم، اما تاوان یک اشتباه هم نباید به این شکل باشد.»

البته او درباره ممنوع شدن فعالیت این گروه می‌گوید: «باید بگویم آن‌قدر نباید سخت‌گیری کنیم. به نظرم با یک تذکر می‌شد این مشکل را حل کرد.»

این مجری قدیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ورود برخی مجری‌ها بر اساس رابطه و موقعیت اشاره می‌کند و «مسابقه محله» را درمیان 2000 مسابقه‌ای که در تولید آن‌ها شرکت داشته، کم هزینه‌ترین برنامه می‌داند. البته روشن‌پژوه این برنامه را یکی از پرتعدادترین و باسابقه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در خاورمیانه دانسته است


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : honaronline.ir