رضا عطاران نیامد, یکتا ناصر مراسم را ترک کرد!
نشست خبری فیلم سینمایی " من سالوادور نیستم " به کارگردانی منوچهر هادی و با بازی رضا عطاران و یکتا ناصر برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی "من سالوادور نیستم"

 نشست رسانه ای فیلم سینمایی "من سالوادور نیستم" عصر روز گذشته در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد و بعد از اکران خصوصی این فیلم همراه با اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم همه عوامل این فیلم از جمله منوچهر هادی (کارگردان) ، یکتا ناصر (بازیگر) ، منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی (تهیه کننده)، حبیب اسماعیلی (پخش کننده) ، رضا مقصودی (نویسنده) ، سوگل محرابی (بازیگر) و ژیلا صادقی به عنوان بازیگر و مجری این نشست حضور داشتند. این مراسم بدون حضور رضا عطاران برگزار شد.

در کنار عوامل فیلم ، هنرمندانی چون نیلوفر امینی فر و شاهد احمدلو نیز در این مراسم حضور داشتند .

در ابتدا ژیلا صادقی درباره "من سالوادور نیستم" رو به تهیه کننده کار بیان کرد : در بین اهالی سینما گفته می شود که این فیلم با یک تیم گل درشت و با یک هزینه هنگفت در خارج از کشور کلید خورده است .

در ادامه یکتا ناصر گفت : خوشحالم که در بین شما هستم اما متاسفانه بدلیل اجرای تئاتر باید بروم و فقط آمدم تا در کنار شما باشم . امیدوارم فیلم بتواند نظر مخاطب را جلب کند . ما و همه عوامل از جمله خانم ژیلا صادقی برای این کار زحمت زیادی کشیدیم.


صادقی گفت : 25 اسفند پارسال وقتی کار کلید خورد ، یکی از افتخارات من این بود که در این فیلم نقش خودم را اجرا کنم . من به عنوان مجری شبکه سه در این فیلم بازی کردم و رضا عطاران و همسرش (یکتا ناصر) مهمان برنامه من بودند . خوشحالم که برای بار دوم در فیلمی به عنوان مجری حضور دارم .

سوگل محرابی بازیگر خردسال این فیلم بیان کرد : از آقای منوچهر هادی تشکر می کنم که من را در این فیلم راهنمایی کرد . وی افزود : باز هم دوست دارم بازی کنم و در حال حاضر فیلم سینمایی دراکولا به کارگردانی رضا عطاران به من پیشنهاد شده که مشغول بازی در آن هستم.

سهراب پور به عنوان تهیه کننده این فیلم درباره هزینه این کار و همچنین اکران فیلم در برزیل توضیحاتی را ارائه کرد : کار در خارج از کشور مشکلات خاص خودش را دارد . در برزیل بحث مجوز سخت بود . ما در ایران حدود 7 ماه پیش تولید داشتیم و الان از نتیجه کار راضی هستیم . برای اکران فیلم در برزیل با شرکت های مخصوص جلساتی برگزار کردیم . نماینده ما در برزیل پیگیر بود و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که بعد از اکران در ایران ، در برزیل هم اکران شود و گروه به برزیل بروند.

سپس منوچهر هادی اظهار کرد : این فیلم خصوصیات خاص خودش را دارد . قصه از ابتدا برای هر دو کشور نوشته شده بود و کاراکترهای ایرانی که قرار بود به خارج از کشور بروند . او گفت : این فیلم در مسیر فیلمسازی من نیست . یک کمدی موقعیت است ، که در فیلمنامه اش تغییراتی اساسی را ایجاد کردیم و فکر می کنم کار موفقی شده است .

در همین حین ، یکتا ناصر برای اجرای نمایش ، باید سالن را ترک می کرد ، او بدون صحبت و سوال و جوابی در خصوص فیلم ، مراسم را ترک کرد .


تهیه کننده کار در خصوص انتخاب بازیگران بخصوص ریوالدو گفت : ما از ابتدا رونالدو را در نظر داشتیم ، ولی ایشان در آمریکا بود و حضور نداشت . او درباره مبلغ قرارداد آنها گفت : این موضوع را نمی شود بیان کرد و جزو اسرار بازیگران است . اما مبلغی هم که در روزنامه ها ثبت شده حقیقت ندارد چون بیشتر از توان فیلم است.

کارگردان فیلم "من سالوادور نیستم" گفت : فیلم های قبلی من در ملودرام های اجتماعی دسته بندی می شوند اما این فیلم طبیعتا بیشتر فروش خواهد کرد . ما دوست داشتیم این فیلم را در جشنواره بین المللی فیلم فجر به اکران در بیاوریم . 

ژیلا صادقی از تهیه کننده کار پرسید : درست است که می گویند این فیلم ، پرفروش ترین فیلم سال خواهد شد؟ سهراب پور گفت : ظاهرا این اتفاق خواهد افتاد چون فیلم این قابلیت را دارد.

هادی در ادامه بیان کرد : تاسف برانگیز است که فیلمی با این کیفیت علی رغم همه تلاش های مدیر پخش ، اکران نشده است و این خود یک مصیبت به شمار می رود. برای این فیلم 2ونیم تا 3 میلیارد هزینه شده است ولی توضیح قانع کننده ای برای عدم اکران به ما نمی دهند . فیلم های قبلی من به نوعی هنری بودند اما این فیلم که به اصطلاح فیلم گیشه است چرا اکران نمی شود؟ در حالی که می تواند به همه بهره برساند . 

حبیب اسماعیلی نیز گفت : یک سری دست های پشت پرده در کار است که نمی خواهند این فیلم اکران شود اما ما در حال پیگیری هستیم .

منوچهر هادی در خصوص ممیزی های این فیلم گفت : ما در مرحله فیلمنامه یکبار از اول آن را نوشتیم . چند باری زیر تیغ ممیزی رفته است اما اصلاحات فیلم خیلی اساسی نبوده است.

وی درباره رضا عطاران گفت : رضا عطاران مدام پیشنهاد های خوبی به کارگردان می دهد که اگر در فیلم پیاده می کردیم تبدیل به یک فیلم سینمایی می شد . 
او حتی با یک لیوان روی میز ، و با تمام اکساسوار صحنه می تواند موقعیت های جذابی را در لحظه خلق کند . 

بعد از صحبت های تمام عوامل فیلم ، اکران خصوصی "من سالوادور نیستم" برای اهالی رسانه برای اولین بار برگزار شد.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات