شهاب حسینی راننده تاکسی شد!
داستان فیلم «غلام» در لندن در سال 2011 میلادی روی می‌دهد و درباره یک راننده تاکسی ایرانی به نام غلام (شهاب حسینی)، است که شب‌ها کار می‌کند و هیچ علاقه‌ای به صحبت درباره گذشته‌اش ندارد.

شهاب حسینی در فیلم "غلام"

ساخت پروژه سینمایی «غلام» به کارگردانی «میترا تبریزیان» اخیرا به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله پس از تولید است.این فیلم 90 دقیقه‌ای به زبان فارسی و در انگلستان ساخته شده است که «شهاب حسینی» نقش اول آن را به عهده دارد.

داستان فیلم «غلام» در لندن در سال 2011 میلادی روی می‌دهد و درباره یک راننده تاکسی ایرانی به نام غلام (شهاب حسینی)، است که شب‌ها کار می‌کند و هیچ علاقه‌ای به صحبت درباره گذشته‌اش ندارد.


«غلام» با آنکه دو شغل دارد ولی نشان داده می‌شود که علاقه‌ای به پول و مادیات ندارد. او با آنکه رابطه خوبی با دایی‌اش ندارد ولی هر روز برای خوردن چیزی به کافه او می‌رود. مادر غلام در تلاش است که او را به خانه (ایران) بازگرداند ولی او هیچ تصمیمی برای برگشتن ندارد. بیننده در طول فیلم متوجه می‌شود که «غلام» قهرمان یک جنگ است ولی مشخص نیست چه جنگی؟، سربازی که ناگهان در بحبوبه جنگ بدون آنکه ردی از خود به جا بگذارد ناپدید می‌شود.

«غلام» در کل مردی است بدون هیچ گذشته‌ای، هیچ آینده‌ای و بدون اعتقاد به هیچ چیز خاصی و آنچه که تا حدودی مشخص است این است که او با عده غریبه خطرناکی درگیر است، افرادی که از گذشته او می‌آیند و حال و آینده او را به شدت تهدید می‌کنند.


«میترا تبریزیان»، کارگردان ایرانی‌الاصل مقیم انگلستان، این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از خود و «سیروس مسعودی» ساخته است و تهیه‌کنندگی این فیلم را «زادوک ناوا» بر عهده دارد.

711682_979.jpg

میترا تبریزیان که «غلام» نخستین تجربه کارگردانی بلند سینمایی او محسوب می‌شود؛ تا کنون سه فیلم کوتاه به نام‌های «زن سوم»(1990)،«سفر بی بازگشت»(1993) و «شکارگر»(2004) را ساخته است. او کار عکاسی‌اش را با همکاری «اندی گولد ینگ» در مجموعه عکس های «بلوز»The Blues و « نظارت» Surveillance شروع کرد و به شهرت رسید. تکنیک عکاسی او بسیار ویژه و منحصر به فرد است و از ترکیب عکاسی مستند و آگهی های تبلیغاتی و تکنیک های دیجیتال به وجود می آید. دنیای عکس های او دنیائی غریب، سورئالیستی و شگفت انگیز است که بیننده را ساعت ها به خود مشغول می دارد. او با دقت عناصر و جزئیات درون قاب خود را انتخاب کرده و کنار هم قرار می دهد تا معنای مورد نظر او را القا کند.

تبریزیان متولد ایران و تحصیل کرده رشته عکاسی در انگلستان و استاد دانشگاه وست مینستر لندن است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : farsnews.com