آكشی كومار در حالی به عنوان یكی از بازیگران محبوب انتخاب شده كه «چاندینی چوك به چین» او در نمایش عمومی شكست تجاری خورد اما محبوبیت او برای...
  
«آمیتاب باچان» محبوب‌ترین بازیگر هند شد
ژیك نظرخواهی جدید در هند حكایت از آن می‌كند كه «آمیتاب باچان» هنوز محبوب‌ترین بازیگر سینمای این كشور آسیایی است. 
 
این نظرخواهی را یك شركت بزرگ صنعتی به كمك سایت اینترنتی سینمایی «ردیف» در هند، از عموم مردم گرفته است.
میزان آراء این نظرخواهی به صورت رسمی اعلام نشده است، اما سایت پرطرفدار «ردیف» می‌گوید خیل عظیمی از بازدید كنندگان این سایت و مردم عادی در آن شركت كرده‌اند.
به گفته این سایت، اختلاف آرا «آمیتاب باچان» با نفرات بعدی نظرخواهی چندان زیاد نبوده است ولی انتخاب این بازیگر 64 ساله به عنوان بهترین هنرمند سینمای هند و قرار گرفتن او در جایگاهی برتر از بقیه هنرمندان جوان، نكته‌ای است كه از نظر تحلیل‌گران سینمایی پنهان نمانده است.
«آمیتاب باچان» كه بیش از 40 سال است در فیلم‌های سینمایی بازی می‌كند. در دهه هشتاد و نیمه اول دهه نود ستاره شماره یك سینمای بالیوود كه هیچ هنرمند دیگری نتوانست چنین موفقیت عظیمی را تكرا كند و یا به دست بیاورد. او در این دوران در نقش جوان اول قصه (كه ماجراجویی می‌كرد و یا دلداده می‌شد) بازی می‌كرد.
وی پس از یك بازنشستگی چند ساله، اواخر دهه نود دوباره به دنیای بازیگری برگشت این بار او در نقش پدرخانواده در فیلم‌های سینمایی بازی كرد و معمولا یكی از بازیگران مرد جوان و مطرح هندی، نقش مقابل او را در این فیلم‌ها بازی كرده است.
نكته جالب این است كه اكثر فیلم‌های دوره جدید فعالیت بازیگری «آمیتاب باچان» هم مثل كارهای موفق قدیمی او، فروش خوب و بالایی در جدول گیشه نمایش داشته‌اند.
پرقدرت‌ترین و بهترین بازیگران مرد و زن سینمای هند براساس رای گیری سایت «ردیف» به شرح زیر است:
بازیگر مرد: 1 - آمیتاب باچان، 2 - عامر خان، 3 - شاهرخ خان، 4 - آكشی كومار، 5 - هرپتیك روشن
آكشی كومار در حالی به عنوان یكی از بازیگران محبوب انتخاب شده كه «چاندینی چوك به چین» او در نمایش عمومی شكست تجاری خورد اما محبوبیت او برای فیلم‌های قبلی‌اش باعث شد تا در بین پنج بازیگر محبوب مرد هندی حضور داشته باشد.
بازیگر زن:
1 - آیشواریا رای باچان، 2 - كاترینا كایف، 3 - كارینا كاپور، 4 - پریانكا چوپرا، 5 - شیلپاشتی
«شیلپاشتی» با آن كه در هیچ فیلم هندی در سال 2008 بازی نداشت اما حضورش در مجموعه پربیننده انگلیسی «برادر مرگ» نام او را در داخل هند در سطح وسعی مطرح كرد.
نام «كاجول» در این فهرست نیست زیرا وی تقریبا خودش را بازنشسته كرده است، «رانی موكرجی» و «پریتی زنیتا» هم فیلم پرفروش در گیشه نمایش نداشته‌اند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com