اسکار 2016: عجایب و شگفتی های این دوره از مراسم!
عدم حضور نام آرون سورکین و کوئنتین تارانتینو در میان نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی وغیراقتباسی از شگفتی‌های بزرگ فهرست نامزدهای اسکار 2016 بود.

حاضران و غایبان اسکار 2016

علیرغم تمام پیش‌بینی‌ها نام ریدلی اسکات در میان نامزدهای نهایی برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی نبود. این در حالی است که او به تازگی نامزد دریافت جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده بود که از نظر بسیاری معیاری قدرتمند برای حدس زدن نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی است.

حضور نام لنی آبرهامسون در میان نامزدهای دریافت اسکار بهترین کارگردانی یکی از شگفتی‌های این فهرست بود. او در این رشته باید با رقبای قدرتمندی مانند الخاندرو گونزالس ایناریتو، جرج میلر، تام مک‌کارتی و آدام مک‌کی رقابت کند. ایناریتو به تازگی جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب را از آن خود کرده است.

دیگر نام بزرگ غایب در این رشته استیون اسپیلبرگ کارگردان «پل جاسوس‌ها» بود. البته حدس زدن این موضوع کار چندان دشواری نبود از آنجا که نام این کارگردان در میان نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا هم نبود.

عدم حضور نام آرون سورکین و کوئنتین تارانتینو در میان نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی وغیراقتباسی از دیگر شگفتی‌های بزرگ این فهرست بود. سورکین همین دوشنبه جایزه بهترین فیلمنامه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

در میان نامزدهای بهترین انیمشن بلند نیز عدم حضور «مینیون‌ها» و «دایناسور خوب» بسیاری را شگفت زده کرد، تا در نهایت انیمیشن‌های «پسر و دنیا» از برزیل و «وقتی مارنی آنجا بود» از ژاپن در کنار «آنومالیسا»، «بره ناقلا» و «پشت و رو» به عنوان نامزدهای نهایی این رشته معرفی شوند.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید : گلچینی از بهترین عکس‌های مراسم دیشب اسکار 2014


در این میان نامزدهای رشته‌های بازیگری بسیار به پیش‌بینی‌ها نزدیک بود، و تنها شاید عده‌ای منتظر بودند که نام ادریس البا برای بازی در «هیولاهای بی‌وطن» و مایکل کیتون برای بازی در «افشاگر» را در میان نامزدهای رشته‌ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ببینند، که این اتفاق نیافتاد.

البته می‌توان عدم حضور «کارول» در میان نامزدهای بهترین فیلم و نبود تاد هینز در میان نامزدهای بهترین کارگردانی را نیز به این شگفتی‌ها افزود.

هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار 28 فوریه با اجرای کریس راک در دالبی تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir