مجری اسکار 2016 به نژادپرستی در این مراسم اعتراض کرد!
کریس راک مجری سیاه‌پوست هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار است. او در حساب کاربری خود در توئیتر اسکار 2016 را «جوایز شرط‌بندی روی سفیدها» نامید.

واکنش کریس راک به تعدد سفیدپوستان در اسکار

کریس راک هم به موضوع حضور اندک سیاه‌پوستان در میان نامزدهای اسکار اعتراض کرد.مسئله کمبود تنوع نژادی در میان نامزدهای اسکار پس از اعلام اسامی نامزدهای نهایی این جایزه به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. امسال نیز همانند سال گذشته هیچ بازیگر سیاه‌پوستی در میان نامزدهای هر چهار رشته‌ی اصلی بازیگری به چشم نمی‌خورد.

 

در این میان یکی از کسانی که نسبت به این موضوع اعتراض دارد، کریس راک مجری سیاه‌پوست هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار است. او در حساب کاربری خود در توئیتر اسکار را «جوایز شرط‌بندی روی سفیدها» نامید.

 

امسال بازیگرانی سیاه‌پوستی مانند ویل اسمیت در «ضربه مغزی»، ادریس البا در «هیولاهای بی‌وطن» و ساموئل ال.جکسون در «هشت نفرت انگیز» از سوی آکادمی نادیده گرفته شدند و فیلم‌هایی مانند «مستقیم از کامپتون» و «هیولاهای بی‌وطن» که فیلم‌هایی با محوریت سیاهان بودند نیز جایی در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم نداشتند.


icon_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید : شیطنت های بازیگران در پشت صحنه مراسم اسکار 2014 + تصاویر

 

بلافاصله پس از اعلام نامزدهای اسکار هشتگ اعتراضی به این موضوع به روزرسانی شد و با عنوان OscarsStillSoWhite# در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir