5 نامزد کارگردانی اسکار 2016 را بشناسید
لنی ابراهامسون، الخاندرو ایناریتو، تام مک کارتی، ادام مک کی و جورج میلر پنج نامزد بخش کارگردانی اسکار 2016 هستند.

بررسی سابقه نامزدهای کارگردانی اسکار 2016

سابقه پنج نامزد بخش کارگردانی اسکار ۲۰۱۶ در دوره های قبلی این آکادمی بررسی می شود. لنی ابراهامسون، الخاندرو ایناریتو، تام مک کارتی، ادام مک کی و جورج میلر پنج نامزد بخش کارگردانی اسکار 2016 هستند که در زیر سوابق آنها در حوزه فیلمسازی بررسی شده است.

 

لنی ابراهامسون با «اتاق»

لنی ابراهامسون ۴۹ ساله به دلیل کارگردانی فیلم «اتاق» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است.
این فیلم داستان ربودن و اسارت مادری است که مجبور می شود با پسر پنج ساله اش مدتی در یک فضای چند متری زندگی کند.

سابقه اسکار: این اولین باری است که او برای جوایز اسکار نامزد می شود.

 

نظر منتقدان

نشریه آیریش اگزمینر نوشت: «لنی ابراهامسون کارگردان ایرلندی، پس از فیلم موفقش «فرانک» محصول ۲۰۱۴ با ساختن فیلم «اتاق» که حکایتی منحصر به فرد است به حق در عرصه سینمای جهانی مطرح شده است.»

 

الخاندرو ایناریتو با «بازگشته»

ایناریتو به دلیل کارگردانی فیلم «بازگشته» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است.

این فیلم داستان تلاش یک شکارچی برای بقای خود در سرزمین های خطرناک و وحشی آمریکاست.

سابقه اسکار: در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «بردمن» جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اوریجینال (به طور مشترک) و بهترین فیلم به عنوان تهیه کننده را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۷ نیز با کارگردانی فیلم «بابل» در رشته بهترین کارگردان و بهترین فیلم (به عنوان تهیه کننده) نامزد شده بود.

 

نظر منتقدان

مجله ورایتی نوشت: «کمتر کارگردانی مثل الخاندرو ایناریتو مفهوم استقامت و پایداری را در قالب سینما به این زیبایی نشان داده است و در فیلم «بازگشته» او از قابلیت های خودش، تصورات بینندگان و خطرهای زندگی دشوار مردمان ساکن مناطق وحشی آمریکا در قرن نوزدهم بسیار فراتر رفته است.»

 icon_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید : اسکار 2016: عجایب و شگفتی های این دوره از مراسم!

 

تام مک کارتی با «کانون توجه»

تام مک کارتی به دلیل کارگردانی فیلم «کانون توجه» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است.

«کانون توجه» ماجرای تحقیقات روزنامه نگاران روزنامه بوستون گلوب و افشای آزار جنسی کودکان توسط کشیش های کلیسای کاتولیک است.

سابقه اسکار: در سال ۲۰۱۰ به خاطر فیلم «بالا» (UP) در رشته فیلمنامه اوریجینال (به طور مشترک) نامزد جایزه اسکار شد.

 

نظر منتقدان

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: «تام مک کارتی در آثار قبلی خود نشان داده بود که در پرداخت داستان های درام استادی ریزبین و بالغ است. فیلم «کانون توجه» داستان پیچیده ای است که در پس زمینه گسترده تری اتفاق می افتد و برای این کارگردان گام بزرگی به جلو است.»

 

ادام مک کی با «کسری بزرگ»

ادام مک کی به دلیل کارگردانی فیلم «کسری بزرگ» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است.

داستان این فیلم سرمایه گذاری تعدادی دلال مالی با قمار روی بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ و به جیب زدن پولی هنگفت است.

سابقه اسکار: این اولین باری است که او برای جوایز اسکار نامزد می شود.

 

نظر منتقدان

نشریه ایندی وایر نوشت: «ادام مک کی با جسارت و خلاقیت، انگیزه و انرژی سیاسی و در فرمی کاملا نوآورانه یک موضوع پیچیده را تصویر می کند که تماشای آن لذت بخش و سرشار از اعجاب است.»

 

جورج میلر  با «مکس دیوانه: جاده خشم»

جورج میلر به دلیل کارگردانی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است.

این فیلم داستان پرهیجان تعقیب و گریز در جاده هاست که در آن مکس، جنگجوی جاده ای داستان‌های قبلی این مجموعه با زنی شورشی و جنگجو روبرو می شود.

سابقه اسکار: در سال ۲۰۰۷ برای فیلم «Happy feet» به عنوان تهیه کننده جایزه بهترین فیلم انیمیشن را دریافت کرد. در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «روغن لورنزو» در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی (به طور مشترک) نامزد شد و در سال ۱۹۹۶ به خاطر فیلم «عزیز» (Babe) به عنوان تهیه کننده جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

 

نظر منتقدان

نیویورک پست نوشت: «فیلم جورج میلر که ساختاری سنتی دارد و حوادث آن در دنیای پرحادثه پس از آخرالزمان اتفاق می افتد، طوری چشم و ذهن بیننده را به خود جلب می کند که هیچ فیلم پرهزینه و تریلر امروزی قادر به انجام آن نیست.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com