ساره بیات و پانته آ پناهی ها در نشست عادت نمی کنیم در روز نهم جشنواره
پانته آ پناهی ها درباره این فیلم گفت: اولا آقای ابراهیمیان انقدر دوست داشتنی هستند که من خیلی سریع اینکار را قبول کردم و همچنین این فیلم تیم پشت صحنه قوی ای داشت که این هم مزید بر علت شد.

نشست خبری فیلم "عادت نمی کنیم" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان

به گزارش سیمرغ در روز نهم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "عادت نمی کنیم" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی "عادت نمی کنیم" با حضور ابراهیم ابراهیمیان (کارگردان)، حامد ثابت (آهنگساز)، ساره بیات و پانته آ پناهی ها (بازیگر)،ژینوس پدرام (تدوینگر)، علیرضا برازنده (فیلمبردار) برگزار شد.

در ابتدای نشست خسرو نقیبی در جایگاه منتقد گفت: فیلم "عادت نمی کنیم" یکی از فیلمهایی در جشنواره امسال است که می توان لغت کامل را به آن نسبت داد. در این چند روز فیلم هایی موسوم به اصغر فرهادی نسبت داده شده است اما به نظرم بی انصافی است وقتی موضوعی کمی شبیه به فیلم دیگری بود بگوییم شبیه سینمای اصغر فرهادی است.اما اینکه کاری کنیم دیگر کسی فیلمی با موضوع قضاوت نسازد بی انصافی است.


photo_2016-02-09_00-30-57.jpg

 نشست "عادت نمی کنیم"

ابراهیم ابراهیمیان گفت: فیلم من وامدار سینمای پولانسکی است و شرایط بصری این فیلم خیلی نزدیک به فیلم های ایشان است.ما در سینمای ایران یک محدودیتی در ژانر داریم که دلایل بسیاری دارد.ما سعی کردیم فیلمی بسازیم که قابل دفاع باشد و من هرآنچه بلد بودم در این فیلم پیاده کردم.

 

علیرضا برازنده نیز بیان کرد: نکته خوبی که در این فیلم داشتیم استفاده از نورهای طبیعی بود و من سعی کردم منابع طبیعی را تقویت کنم چون به نظرم نیازمند این مورد بودیم و همچنین فیلم ته مایه رنگ سرد دارد و به نظرم به اتمسفر کار می خورد.

 

سپس ساره بیات گفت: زمانی که ابراهیم ابراهیمیان و سارا سلطانی متن را می نوشتند در ذهنشان قطعا ایده هایی درباره این نقش داشتند و من وقتی وارد فیلم شدم با تعامل توانستیم به ایده های مورد نظرشان برسیم. وسواس و سخت گیری آقای ابراهیمیان خیلی به جا هست.

 

حامد ثابت آهنگساز این فیلم گفت: روند آهنگسازی در فیلم یک روند ثابت دارد ولی تفاوت ویژه آهنگسازی "عادت نمی کنیم" با بقیه کارهای من طراحی این موسیقی با 5.1 ساراند است و اگر متوجه شده باشید صداها و موسیقی در این فیلم بین باندهای مختلف حرکت می کند. برای اولین بار در این فیلم تمامی مراحل ساراند در ایران برگزار شد.به نظرم موسیقی "عادت نمی کنیم" بهترین موسیقی من تا به اینجا است.

 

پانته آ پناهی ها درباره این فیلم گفت: اولا آقای ابراهیمیان انقدر دوست داشتنی هستند که من خیلی سریع اینکار را قبول کردم و همچنین این فیلم تیم پشت صحنه قوی ای داشت که این هم مزید بر علت شد.

ابراهیم ابراهیمیان: در پروژه "عادت نمی کنیم" بین من و تک تک بازیگران اعتماد ایجاد شد و من واقعا هیچ مشکلی با هیچیک از بازیگران نداشتم و خیلی بیش از حد شنیدم که چطور با این تیم بازیگری تعامل داشتید که کار با تک تکشان سخت است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات