انیمیشنی که پرفروش ترین فیلم 2016 شده است
فیلم انیمیشن زوتوپیا همچنان خوب می فروشد و به عنوان پرفروش ترین فیلم 2016 تابحال انتخاب شده است.

آمار فروش فیلم های هالیوودی

گیشه سینمای جهان در هفته میلادی که گذشت به لطف فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «کتاب جنگل» و انیمیشن «زوتوپیا» در تسخیر محصولات کمپانی دیزنی بود.

فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» محصول جدید استودیو مارول در اولین هفته نمایش خارجی خود به فروش فوق‌العاده 200.2 میلیون دلاری دست یافت که در این میان سینماهای کره جنوبی با 28/9 میلیون دلار بهترین بازار فروش خارجی این فیلم بودند و رکورد فروش آغازین سینمای مکزیک نیز با فروش 20/6 میلیون دلاری توسط این فیلم جابه‌جا شد.

محصول جدید استودیو مارول دیزنی که اولین هفته اکران خود را در 37 بازار بین‌المللی آغاز کرد توانست 20/3 میلیون در سینماهای انگلیس، 12/3 میلیون دلار در برزیل، 10/9 میلیون دلار در سینماهای استرالیا و همچنین 10/1 میلیون دلار در فرانسه فروش داشته باشد.

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از هفته آینده در تمامی بازارهای خارجی باقی مانده از جمله ایتالیا، روسیه، آرژانتین و چین به روی پرده خواهد رفت.

«کتاب جنگل» نیز این هفته 100 میلیون از محل گیشه آمریکای شمالی و بین‌المللی به فروش خود اضافه کرد تا به مجموع فروش نزدیک به 700 میلیون دلار برسد.

«کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فاوارو» در هفته‌ای که گذشت 57/1 میلیون دلار از 53 بازار خارجی فروخت تا مجموع فروش خارجی خود را به رقمی بالغ بر 432 میلیون دلار ارتقاء دهد.

این فیلم که با جدیدترین جلوه‌های ویژه بصری کامپیوتری ساخته شده و در واقع آمیزه‌ای از فیلم و انیمیشن است تاکنون با 129/8 میلیون دلار موفق‌ترین عملکرد را در بازار سینمای چین رقم زده است.

اما موفقیت‌های کمپانی دیزنی در گیشه این روزهای سینمای جهان با انیمیشن «زوتوپیا» تکمیل شد که با رساندن فروش خود به بیش از 931 میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در سال 2016 را تا به این جای سال میلادی به نام خود ثبت کرد.
این انیمیشن تاکنون 607 میلیون دلار از فروش خود از محل گیشه بین‌المللی کسب کرده و با 31/8 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال 2016 سینمای آلمان بوده است.

اما فیلم «مرد شکارچی: جنگ زمستانی» که توزیع بین‌المللی آن بر عهده کمپانی یونیورسال است با اضافه کردن 6/6 میلیون دلار از 66 بازار خارجی فروش بین‌المللی خود را به 97 میلیون دلار رساند و در این میان چین با 15/6 میلیون دلار همچنان پرفروش‌ترین بازار خارجی این فیلم است و پس از آن انگلستان با 7/3 و مکزیک با 7/2 میلیون دلار قرار گرفته‌اند.

به گزارش اسکرین دیلی، انیمیشن «پاندا کونگفوکار 3» محصول کمپانی فاکس نیز با فروش 3/1 میلیون دلاری از محل سینماهای 11 کشور جهان فروش خارجی خود را به بیش از 367 میلیون دلار ارتقاء داد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : nasimonline.ir