اکران فیلم رسوایی 2 مسعود ده نمکی از 4شنبه بدون تبلیغات ماهواره ای
فیلم جدید مسعود ده نمکی درحالی اکران می شود که قرار نیست تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای داشته باشد.

اکران فیلم رسوایی 2

در حالی که فیلم تازه مسعود ده‌نمکی «رسوایی 2»، از چهارشنبه این هفته روی پرده خواهد رفت، خبری از تبلیغات محیطی این فیلم یا اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای آن نیست. علی سرتیپی پخش‌کننده آن در گفت و گویی، خبر از آغاز تبلیغات این فیلم از امروز می دهد و می‌گوید: «فکر می‌کنیم اسم خود آقای ده‌نمکی تبلیغی برای فیلم است.» نکته جالب این‌جاست که او تاکید می‌کند «رسوایی 2» تبلیغات ماهواره‌ای نخواهد داشت.

چهارشنبه این هفته، دو فیلم نوروزی جای خود را به فیلم‌های تازه‌ای خواهند داد، «رسوایی 2» جایگزین فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا می‌شود و به سرگروهی سینما استقلال روی پرده می‌رود و «من سالوادور نیستم» نیز جای خود را به «مرگ ماهی» ساخته روح‌الله حجازی می‌دهد تا این فیلم نیز به سرگروهی سینما ماندانا به نمایش درآید.

البته انتظار می‌رفت این اتفاق با تبلیغات فیلم‌های تازه همراه باشد، بخصوص که همیشه تبلیغات گسترده‌ای برای فیلم‌های ده‌نمکی صورت گرفته است و این سکوت کمی سوال‌برانگیز است. به همین بهانه به سراغ علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده «رسوایی 2» رفتیم. او در گفت و گو با آی‌سینما درباره این‌که چرا تبلیغاتی برای «رسوایی 2» در سطح شهر یا در تلویزیون دیده نمی‌شود، پاسخ جالبی می‌دهد: «ما فکر می‌کنیم اسم خود آقای ده‌نمکی تبلیغی برای فیلم است و به فروش آن کمک خواهد کرد.»

با این‌حال خبر از پخش تیزرهای تلویزیونی «رسوایی 2» می‌دهد و می‌گوید: «تبلیغات پیامکی فیلم هم از امشب شروع می‌شود و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها را برای فردا گذاشته‌ایم.»

سرتیپی در پاسخ به این سوال که اگر تلویزیون کمک چندانی به تبلیغات این فیلم نکند، ممکن است تبلیغات آن مانند فیلم‌های دیگر در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود، می‌گوید: «قطعا این فیلم تبلیغات ماهواره‌ای نخواهد داشت. البته تلویزیون در بیشتر موارد حمایت چندانی از تولیدات سینمایی نمی‌کند. اما در مورد این فیلم این اتفاق در ماهواره نخواهد افتاد، اصولا ما به سمت تبلیغات ماهواره‌ای نمی‌رویم در مورد این فیلم هم که قطعا تهیه‌کننده یا دیگر عوامل چنین کاری نخواهند کرد!»

با توجه به این‌که برخی صحنه‌های فیلم ممکن است برای شبکه‌های ماهواره‌ای جذابیت داشته باشد و هیچ  نهاد و ارگانی نیز نمی‌تواند جلوی پخش یا عدم پخش تیزر و حتی خود فیلم‌ را در این شبکه‌ها بگیرد، باید دید خواسته سازندگان فیلم «رسوایی 2» واقعا اجرا می‌شود و واقعا شاهد تبلیغات ماهواره‌ای آن نخواهیم بود؟


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir