این همایش بزرگ هنری با وعده بین‌المللی شدن آن امیدی تازه در دل هنرمندان این حوزه ایجاد كرد تا محمود شالویی، مدیر كل دفتر هنرهای تجسمی...

آیین پایانی هفتمین دوسالانه نگارگری ایران در حالی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد كه در این مراسم رئیس مركز هنرهای تجسمی ارشاد از بین‌المللی شدن این دوسالانه در دوره بعد خبر داد.
پس از نزدیك به سه ماه میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران از رنگ و نقش‌های نگارگران ایرانی آیین پایانی این همایش بزرگ هنری با وعده بین‌المللی شدن آن امیدی تازه در دل هنرمندان این حوزه ایجاد كرد تا محمود شالویی، مدیر كل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد در این مراسم با زبانی صریح از كم توجهی به این هنر در سال‌های پیش انتقاد كند.
شالویی كه در ابتدای امسال وعده داده است تا پایان سال12 دوسالانه و نمایشگاه بزرگ هنری را برگزار كند در این مراسم برگزاری این دوسالانه هنری را با حضور جوانان یك رویداد منحصر به فرد در فصل نوین هنرهای تجسمی ایران دانست و افزود: باید از هم اكنون دبیرخانه دوسالانه هفتم به صورت بین‌المللی مشغول به فعالیت شود تا در دوسالانه بعدی هنرمندان داخلی و خارجی در كنار هم به رقابت بپردازند.
اما شالویی برای آنكه حرف هایش در مورد حمایت از هنر نگارگری را به نوعی ثابت كرده باشد در ادامه این مراسم با معرفی ایرج اسكندری به عنوان دبیر شورای خرید آثار هنری مبلغ20 میلیون تومان را نیز برای خرید آثار نمایشگاه دوسالانه هشتم نگارگری اختصاص داد.
وی از نمایش آثار این دوسالانه در قلب نمایشگاه‌های هنری اروپا یعنی بیینال ونیز و همچنین مركز هنرهای تجسمی ایران در دبی خبر داد و افزود:‌ مقدمات نمایش این آثار در موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز بعد از برگزاری این دوسالانه برپاست.
مرتضی حیدری، دبیر این دوسالانه هنری هم دیگر سخنرانی بود كه به پشت تریبون رفت تا او هم بر نو آوری در حوزه هنر نگارگری تاكید كند. او گفت: اگر نقاشی ایرانی را هنری سنتی می‌دانیم دلیلی بر این نیست كه درجا می‌زند باید اهمیت بیشتری به نوآوری و خلاقیت نگارگری بدهیم قصد ندارم به شكل سنتی و متعصبانه‌ای از هنر نگارگری دفاع كنم چرا كه معتقدم وظیفه ما نوآوری است حتی در نگارگری.
سخنرانی‌ها كه تمام شد افراد برگزیده این دوسالانه معرفی شدند كه بر همین اساس امیرحسین آقامیری، یوسف حسینی و رویا كازرونی در بخش نگارگری، امیر طهماسبی، مهدی ایرانی و مهدی فخارمنفرد در رشته گل و مرغ، احسان قائمی، نوشین نظری و آزاده رحمانی خراسانی در بخش تشعیر و سعید ارسلانی، فرشاد رحمانی و نسرین آقامیری در رشته تذهیب موفق به كسب رتبه‌های برتر و جایزه 20 میلیون ریالی شدند.
مریم لامعی، مهناز خرمی، پریسا رحمانی و محمد شریفی در نگارگری، عباس شهسواری در تشعیر، مرجان عابدی، هادی آقامیری، آرام فریدونی و معصومه سلطان‌آبادی در تذهیب، الهه زارع، سوسن هداوند، مهشید خسروتبار و سما سلطانی در گل و مرغ و اكبر موذن‌زاده و باقر منظوری در بخش مشق از آثار گذشتگان شایسته تقدیر شدند و چهار میلیون ریال جایزه گرفتند. در بخش همایش نیز شروین فریدنژاد، امیر رضایی نبرد، نوشین نظری، حمیدرضا حق‌نظرلو، زهره جعفری و علی فلاح كردی به عنوان برگزیده معرفی شدند.
با معرفی افراد برگزیده زنگ پایان این دوسالانه نیز به صدا در آمد تا شاید نوید بین‌المللی شدن دوسالانه نگارگری بتواند اندك روشنایی در دل علاقه مندان این هنر ایرانی ایجاد كند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع:jamejamonline.ir