حمله تند کمال تبریزی به برنامه هفت و مجری آن!
کمال تبریزی کارگردان کشورمان با حمله به برنامه هفت, این برنامه و عوامل آن را ضد سینما معرفی کرد.

اعتراض کمال تبریزی به برنامه هفت

کمال تبریزی که این روزها فیلم سینمایی «دونده زمین» را در گروه هنر و تجربه در حال اکران دارد، در نشست تاثیر ادبیات در سینما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حرف‌های جنجالی درباره برنامه هفت عنوان کرد؛ همچنین درباره وضعیت نامعلوم اکران «خیابان‌های آرام» و پخش سریال «سرزمین کهن» گفت.

تبریزی در صحبت‌های جنجالی درباره برنامه «هفت» گفت: «این برنامه بر ضد سینما و منافع آن عمل می‌کند و به جای سازنده بودن مخرب است. توصیه می‌کنم برنامه «هفت» را نبینید. امیدوارم دوستانی که این برنامه را اداره می‌کنند به زودی تغییر مشی بدهند.»
وی همچنین درباره فیلم «خیابان‌های آرام» عنوان کرد: ««خیابان‌های آرام» جزء فیلم‌هایی است که گویا فعلا بنا نیست اکران شود! ولی امیدوارم زیاد طول نکشد و بتوانیم به زودی این فیلم را روی پرده ببینیم.»

تبریزی درباره آخرین فعالیت‌های خود توضیح داد: «این روزها مشغول فیلمبردازی فاز سوم و چهارم سریال «سرزمین کهن» هستم. امیدوارم با مساعدت‌های فعلی و برطرف شدن سوءتفاهم‌ها امکان نمایش خوب این سریال فراهم شود.»

علیرضا شجاع نوری، تهیه‌کننده «دونده زمین» که این روزها در گروه هنر و تجربه اکران شده است نیز روز 23 اردیبهشت ماه به همراه کمال تبریزی میهمان نمایشگاه کتاب تهران بود.

این تهیه‌کننده در نشست بررسی تاثیر ادبیات در سینما از اکران «دونده زمین» گفت.
وی با اشاره به اکران فیلم در گروه هنر و تجربه گفت: ««دونده زمین» فیلمی است در ستایش کتاب، کلمه، خواندن و اخلاق.»

شجاع نوری ادامه داد: «برای کتاب خواندن لازم نیست لیست و فرمول ابداع کنیم، کافی است خودمان را در معرض کتاب و مطالعه قرار دهیم و ذهنمان را برای جذب و پذیرش آماده کنیم تا آگاهی حاصل شود. کتاب‌ها خودشان ما را به خوانده شدن دعوت می‌کنند. کافی است با آغوش باز پذیرای آنها باشیم.»
وی در پایان اظهار کرد: «این روزها درگیر اکران «دونده زمین» هستم و خودم را آماده می‌کنم برای برنامه‌ریزی و تولید چند کار سینمایی خوب.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ana.ir