حاشیه های بازگشت عوامل فیلم فروشنده: از جا ماندن همسر اصغر فرهادی ...
روز گذشته مراسم استقبال از عوامل فیلم فروشنده برگزار شد که حاشیه های متعددی داشت. در ادامه گزارشی در همین رابطه خواهید خواند.

مراسم استقبال از عوامل فیلم فروشنده

مراسم استقبال از برندگان ایرانی جشنواره فیلم کن که بامداد جمعه در سه ساعت نفسگیر به طول انجامید با حاشیه های زیادی همراه بود. 
از فرودگاه امام خمینی (ره)، حاشیه های استقبال از عوامل فیلم فروشنده که به عنوان نماینده ایران در جشنواره2016 کن حضور داشت، از متن مراسم پررنگ تر بود.

ساعت 24.00 با وجود اعلام قبلی برای ساعت 1بامداد، تعداد انگشت شماری از عکاسان و تصویربرداران برای پوشش حواشی قبل برنامه، در ورودی B ایستاده اند.

00.15 امین تارخ، حبیب رضایی و رخشان بنی اعتماد که هم جزء اولین صادرکنندگان بیانیه پس از موفقیت ایرانی ها در کن بودند و هم به نظر می رسید با همدیگر برای حضور در مراسم استقبال هماهنگ کرده اند، در مقابل ورودی B حضور دارند؛ تعداد عکاسان و خبرنگاران هنوز از بیست نفر بیشتر نیست.

00.30 پسربچه کوچکی که دسته گل به دست دارد و بی شباهت به امیرعلی پسر شهاب حسینی که کلیپ او در روزهای اخیر دست به دست شد و به صداوسیماهم رسید، در میان استقبال کنندگان کمی که حاضرند بدجور خودنمایی می کند؛ به همین دلیل برخی خبرنگاران به اشتباه او را دوره کرده اند و با او درباره بازگشت پدر شوخی می کنند.

00.45 حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سابق سینمایی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی هم به جمع اضافه می شوند و از کارگردان و دوبازیگر حاضر می خواهند تا در صندلی های انتظار بنشینند تا هم کمی از دست عکاسان در امان باشند هم از خستگی سرپابودن.

00.35. وقتی برای هماهنگی کارت های خبری به سمت حراست می روم با محمدرضا دلپاک صداگذار پیشکسوت و مطرح سینما و یکی دوتن از عوامل سینما در سالن بالا خوش و بشی می کنم و وقتی با این پرسش انها مبنی بر محل اصلی ورود تیم کن مواجه می شوم معلوم است که هیچ اطلاع رسانی و هماهنگی مناسبی برای این استقبال صورت نگرفته است که همه سردرگم هستند.

00.40 زمانی که برای هماهنگی به مدیریت ترمینال می روم که یکی از کارکنان مدیریت، دوان دوان می آید و می گوید شهاب و ترانه از ایتالیا می آیند نه فرانسه؛ و این اولین خبری ست که آن را دور از چشم دیگر خبرنگاران، صید می کنم.

01.00 هوشنگ قوانلو بازیگر پیشکسوت که هنری ها او را با تصدی کتابخانه دانشکده سینما و تئاتر هنرهای زیبا می شناسند جلو می آید و پس از خوش و بش با من و همکارم به مناسبت این موفقیت سینمای ایران شکلات و شیرینی تعارف می کند.

سر را که بلند می کنم، جمعیت عکاسان دوبرابر شده و موبایل ها و مونوپادها نیز در دستان عده ای جلوه نمایی می کند؛ دیگر همه در مقابل ورودی سالن B تجمع کرده اند و منتظرند.

01.07 برای اولین بار نیروی انتظامی که می بیند جمعیت در حال افزایش است، وارد عمل می شود و جمعیت حدودا 100 نفری را به پشت نرده ها هدایت می کند.

01.10 با وجود اینکه از قبل، معرفی نامه خبرنگاران برای مسئولان فرودگاه ارسال شده ولی همکاری های لازم با آنها صورت نمی گیرد.

01.15 انتظار که طولانی می شود نیروی انتظامی و مسئولان سینمایی سه چهره ی حاضر را به داخل اتاقی دعوت می کند تا کمی دور از ازدحام باشند.
در همین حین ناگهان یکی فریاد می زند ورودی A و همه اهالی رسانه با سرعت زیاد و سراسیمه با وسایل و تجهیزات خود می دوند تا خود را به سالن A برسانند.

01.20 مقابل ورودی A با هجوم خبرنگاران و اضافه شدن مردمی که از دیدن این صحنه برای سرک کشیدن به ماهیت ماجرا ازدحام کرده اند، شرایط پر تنشی برقرار شده است که در این شرایط پرسنل حاضر نیروی انتظامی جمعیت را به عقب می راند و در نتیجه عده ای با تجهیزات تصویری به زمین می خورند و عده ای دیگر مورد برخورد عوامل نیروی انتظامی قرار می گیرند که این مساله به درگیری لفظی برخی خبرنگاران با پلیس می انجامد.

01.30 بالاخره فریاد بلند《آمدند》 به انتظارها پایان می دهد و اصغر فرهادی ، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی که از پله برقی پایین می آیند، رویت می شوند.

01.35 با وجود هجوم خبرنگاران و شرایط بدی که حاکم است این سه تن به دوربین ها و پرسش های خبرنگاران با حوصله واکنش نشان می دهند و از این استقبال خوشنود و راضی به نظر می رسند.

01.40 تقریبا 10 دقیقه است که مهمانان کن بدون هیچ برنامه و تشریفات خاصی از طرف مسولان سینمایی با فشار جمعیتی که دوره شان کرده است به این سو و آن سو می روند و در این بین طبق عادت مالوف و نسنجیده این روزها، اصرار و هجمه ی عده ای برای گرفتن سلفی بیشتر به بی نظمی دامن می زند.

01.45 در یک حرکت نامعلوم عده ای کشان کشان ستاره ها را به سمت یک کریدور(مسیر) باریک می برند که گویا اتاق کوچکی برای ایمن بودن از ازدحام برای عوامل فیلم است ولی به محض رسیدن، آن مسیر باریک در خیل جمعیت

و فضای ناکافی مسدود می شود و ترانه علیدوستی نگران اعتراض می کند که 《من از محیط بسته می ترسم》.

01.50 بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و شکستن چند عینک و دوربین و صندلی در سالن انتظار، فرهادی، حسینی و علیدوستی را به درب خروجی می رسانند و سوار ماشین می کنند تا قضیه پایان یابد.

01.55 از بالای یک بلندی که به صحنه نگاه می کنی با این همه جمعیت دیگر همه چیز به وسط روز می ماند تا آخر شب یا بامداد.

ساعت 2 بامداد، ستاره های ایرانی کن رفتند ولی هنوز عکاسان و تصویربرداران زیادی ایستاده اند، گویا هنوز شب و مراسم برای آنها تمام نشده است.

- تعجبی ندارد اگرپریسا بخت آور همسر اصغر فرهادی و کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون در حالی که در میان شلوغی و بی‌ برنامگی، اصغر فرهادی بی او فرودگاه را ترک کرده، در فرودگاه سرگردان مانده است بی آنکه بسیاری او را بشناسند ناامیدانه و بی حامی در حال ترک فرودگاه است.

فیلم جدید اصغر فرهادی با نام فروشنده،‌ برای اولین بار در جشنواره Cannes 2016 اکران شد. این فیلم که در آن شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به ایفای نقش پرداخته‌اند،‌ در جشنواره کن، موفق به دریافت دو جایزه نخل طلای بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی و بهترین فیلمنامه برای اصغر فرهادی شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : irna.ir