حمله عجیب مسعود فراستی در برنامه هفت: فیلم کمال تبریزی بی غیرت است
مسعود فراستی در برنامه هفت بار دیگر کلمات عجیبی بکار برد و گفت که فیلم کمال تبریزی بی غیرت است!

مسعود فراستی فیلم کمال تبریزی را بی غیرت خواند

برنامه سینمایی هفت که به گفته افخمی به دلیل شروع ماه مبارک رمضان و مسابقات فوتبال بیش از یک ماهی تعطیل خواهد بود در حالی جمعه شب روی آنتن زنده شبکه سه رفت که در بخش اول آن علی معلم با حضور در برنامه به ابعاد موفقیت سینمای ایران در جشنواره کن پرداخت.
او در بخشی از سخنانش از فیلم فروشنده دفاع کرد و آن را مستحق جایزه دانست. معلم در ادامه سخنانش از مخالفان خواست اول فیلم جدید فرهادی را ببینند و بعد در مورد آن اظهار نظر کنند.

اما در بخش دوم برنامه پس از مناظره عجیب و غریب و بی هدف وحید جلیلی و طهماسب صلح جو در مورد سینمای اجتماعی و موضوعات پراکنده دیگر، نوبت به مسعود فراستی رسید تا بار دیگر برای نقد فیلم های در حال اکران روی آنتن زنده حاضر شود.

او که در کنار خود ناصر هاشم زاده منتقد و فیلمنامه نویس را می دید از همان ابتدا در نقد فیلم «دونده زمین»، ساخته ی کمال تبریزی که این روزها در گروه هنر و تجربه اکران شده است، تعابیر عجیبی را به کار برد.

او در مورد این فیلم گفت: «کارگردان و تهیه کننده محترم در جایی گفته اند این فیلم نقدی بر 8 ساله دولت قبل است. فیلم ابدا علیه دولت قبل نیست. فیلم علیه مردم است. فیلم به شدت بی غیرت است. همان بی غیرتی که اخیرا آیت الله جوادی آملی بر آن اشاره کردند که فروش خانه و مملکت به بیگانه مصداق کامل بی غیرتی است. ما دیاثت فرهنگی و هنری هم داریم که متاسفانه فیلم، چنین دیاثت و فروش غیرتی در آن است.»

هاشم زاده در واکنش به سخن فراستی گفت: «به نظر من فیلم آنقدر سطحی است و بیننده زیادی ندارد که نباید زیاد بزرگش کرد. اسمش را من می گذارم سیاست زدگی. نهایتا برای یک جمع کوچک و گعده خودمانی ست. فیلم های بزرگتری داریم که مصداق بهتری برای آن دیاثت است اما بدان توجهی نمی شود و به آن ها باید بپردازیم.»

برنامه سینمایی هفت با این قسمت به خواب کوتاه یکی دو ماهه ای می رود تا شاید بعد از ماه مبارک رمضان با رویکرد جدیدتری به آنتن زنده تلویزیون برگردد. تغییر رویکردی که شاید بی ارتباط با تغییراتی که در روزهای آتی در راس هرم معاونت سیما قرار است رخ دهد نباشد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : asriran.com