دردسر پخش آگهی فیلم ها در شبکه جم!
گویا پخش تیزرهای تبلیغات فیلم های سینمایی از شبکه های ماهواره ای و شبکه جم باعث احضار تهیه کننده های این فیلم ها شده است.

واکنش به پخش آگهی فیلم ها در شبکه جم

در حالی که در روزهای گذشته خبری درباره احضار برخی تهیه کنندگان خاص به دلیل شکایت صداوسیما از آنها در رسانه ها شایعه شده است اما گویا ماجرا چیز دیگری است.
در یکی دو روز گذشته برخی رسانه ها از احضار تهیه کنندگان فیلمهای 'ابد و یک روز' و '…آلبالو' به دادسرا خبر دادند.
دلیل این احضار شکایت صداوسیما از آنها گمانه زنی شده است و این طور طرح شده که چون این تهیه کنندگان برای پخش تیزرهایشان از رسانه ملی تعهدنامه عدم پخش تیزر از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را امضاء نموده اند به همین دلیل طرف شکایت صداوسیما واقع شده اند.

احضار تمامی تهیه کنندگان به جز تهیه کنندگان 'بادیگارد' و 'رسوایی۲'

اما این گمانه زنی درست نیست چراکه شنیده ها حکایت از آن دارد احضار تهیه کنندگان نه مختص تعدادی خاص از تهیه کنندگان که شامل تمامی تهیه کنندگانی است که تیزر آنها از شبکه های فارسی زبان و بخصوص جم پخش شده است.
در این بین فقط تهیه کنندگان “بادیگارد” و “رسوایی۲” هستند که به دادسرا احضار نشده اند و تهیه کنندگان بقیه فیلمهای روی پرده به دلیل پخش تیزرشان از جم به دادسرا احضار شده اند؛ جالب است که نام تهیه کنندگانی از گروه  'هنروتجربه' هم در فهرست احضارشدگان دیده میشود.

به این تهیه کنندگان فرصت داده شده تا طی هفته جاری با حضور در دادسرا درباره پخش تیزرهای آثارشان از شبکه های ماهواره ای توزیع دهند.

پیش از این و در دی ماه سال قبل نیز تعدادی از تهیه کنندگانی که تیزر آثارشان از شبکه های ماهواره ای پخش شده بود به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بودند. با این حال نکته اینجا بود که بعد از برگزاری این جلسه هم ماجرای پخش تیزرها از ماهواره پایان نیافت و همچنان ادامه پیدا کرد.

سیدجمال ساداتیان یکی از تهیه کنندگانی که در جلسه دی ماه دادسرا حاضر بود از این گفته بود که در این جلسه مقرر شد از طریق تعامل بیشتر میان تلویزیون و شهرداری زمینه بیشتر و بهتری برای تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران فراهم شود تا دیگر سینماگران ناچار نشوند برای تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌هایشان از شبکه‌های بیگانه کمک بگیرند.

همچنین حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت هم درباره آن جلسه گفته بود: در واقع نیت دادسرای رسانه از برگزاری این جلسه، حمایت و صیانت از فرهنگ و هنر بود و دوستان سینماگر هم مشکلات و موانع خود را برای تبلیغ و معرفی فیلم‌هایشان در داخل کشور بیان کردند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir