کنایه خواننده سرشناس به محسن چاوشی در برنامه دورهمی!!
برنامه دورهمی با تغییرات جدیدی همراه شد و سری جدید این برنامه از جمعه شب به نمایش در آمد.

انتقاد سراج از ترانه محسن چاوشی

برنامه تلویزیونی «دورهمی» که پنجشنبه شب با نقل مکان گروه نمایشی همراه بود، در برنامه جمعه و شب گذشته (شنبه) میزبان مهمان‌هایی چون هومن برق نورد، حجت اشرف‌زاده و همچنین شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون و حسام‌الدین سراج خواننده قطعه «بزرگراه همت» بود.

مهران مدیری در شب گذشته با پرداختن به موضوع اوقات فراغت به گفتگو با شیلا خداداد و حسام‌الدین سراج نشست و در ابتدا به تغییرات اساسی «دورهمی» در سری جدید اشاره کرد و گفت: از هفته آینده برنامه تلویزیونی «دورهمی» با تغییراتی اساسی در بخش نمایشی، گروه بازیگران و طراحی جدید دکور به روی آنتن خواهد رفت.

در ابتدای برنامه شیلا خداداد به عنوان اولین مهمان وارد صحنه شد و از روزهای اوقات فراغت خود گفت: من همیشه در اوقات فراغتم ورزش می‌کنم، کتاب می‌خوانم و حالا که این روزها سامیار پسرم به دو سالگی رسیده زمان بیشتری دارم.
وی در ادامه با بیان اینکه تک فرزند است، عنوان کرد: اوقات فراغتم را در کودکی همیشه بازی می‌کردم و مادرم من را به کلاس‌های مختلف می‌فرستاد.
خداداد با بیان اینکه در کودکی موسیقی هم کار می‌کرد، افزود: در حال حاضر تمرکزی بر موسیقی ندارم و این اتفاق در زمان بچگی‌ام بود و  حالا موسیقی را دنبال نمی‌کنم.

وی درباره آشنایی خود با مسعود کیمیایی و اولین بازی خود در سینما گفت: من در داروخانه بودم و آقای کیمیایی به من گفت که برای بازی در پروژه جدیدشان همکاری داشته باشم. قرار شد با خانه ما تماس بگیرند و اجازه من را از پدر و مادرم برای بازیگری کسب کنند و حالا 17 سال است که من با اجازه خانواده‌ام بازیگر هستم.

خداداد با اشاره به کارگردانی فیلمسازان مطرح سینما و تلویزیون بیان کرد: ایرج قادری، حسن فتحی، بهروز افخمی و ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله کارگردان‌هایی هستند که همکاری با آنها بسیار لذت‌بخش است.
در ادامه این گفتگو شیلا خداداد به آشنایی خود با همسرش اشاره کرد و گفت: من رفتم بینی‌ام را عمل کنم و بعد از چند سال که برای بهبودی بیشتر به مطبشان برگشتم، از خانواده‌ام خواستگاری کرده بود.

خداداد در خصوص کم کاری این روزهای خود در سینما و عرصه بازیگری گفت: در سال‌های اول زندگی همسرم از من خواست بیشتر به زندگی برسم و بعد از آن هم سامیار پسرم به ما اضافه شد و باید از پسرم مراقبت می‌کردم اما کم کم همسرم مشوق من شده و بیشتر از من دوست دارد که من به عرصه بازیگری برگردم.
وی به بازی خود در مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» اشاره کرد و از روزهایی گفت که مردم او را بیشتر از قبل شناختند.

بازیگر سریال «مسافری از هند» با ابراز خرسندی از گرفتن نخل طلا برای فیلم سینمایی «فروشنده» به بازی تحسین برانگیز ترانه علیدوستی و تیم حرفه‌ای این فیلم سینمایی اشاره کرد و به گروه بازیگری و اصغر فرهادی کارگردان این اثر تبریک گفت.
همچنین در ادامه این گفتگو مهران مدیری بنا به رسم همیشگی برنامه، تیم سازنده فیلم سینمایی «فروشنده» را به «دورهمی» دعوت کرد و برای این موفقیت در سینمای ایران به آنها تبریک گفت.

خداداد درباره طرفداری خود از تیم استقلال بیان کرد: من که همیشه استقلالی هستم و از طرفدار‌های این تیم فوتبال اما در بین بازیگران سینمایی در جوانی از طرفدارهای نیکی کریمی بودم.
شیلا خداداد در پایان با بیان اینکه اگر بخواهم چیزی را در جهان تغییر بدهم تمام کردن جنگ و خونریزی در جهان است، اظهار داشت: ترجیح می‌دهم با جمع کردن کودکان کار و فرستادن آنها به مدرسه و خاتمه دادن به جنگ و خونریزی، جهان را تغییر بدهم.


در ادامه برنامه پس از اجرای استندآپ کمدی مهران مدیری، حسام‌الدین سراج وارد صحنه «دورهمی» شد و از خاطرات روزهای کودکی و اوقات فراغتش در تابستان گفت.

وی ادامه داد: من پدر مهربانی داشتم و ایشان اهل موسیقی و ادبیات و روحانی و همیشه مشوق من در عرصه موسیقی و تلاوت قرآن بودند و من را از همان کودکی با سازهای ایرانی و نوای قاریان بزرگ آشنا کردند.

سراج در آستانه رسیدن به سن 60 سالگی از راز موفقیت و جوانی خود گفت: باید از همسرم و خانواده‌ام تشکر کنم که در همه سختی‌ها همراه من بودند و همانطور که خود شما هم می‌دانید، کنار آمدن با یک هنرمند سخت است و این جای قدردانی دارد.

خواننده قطعه «بزرگراه همت» با ابراز تاسف برای موسیقی پاپ کشورمان در خصوص سطحی‌نگری در انتخاب ترانه‌های موسیقی توضیح داد: من موسیقی خوب را دوست دارم و فرقی بین انواع موسیقی‌ها نیست اما متاسفانه در ایران اشعاری که برای موسیقی پاپ انتخاب می شود بسیار سطحی هستند و ملودی‌ها با ریتم و کیفیت بسیار پایینی ساخته می‌شود. بعضی از اشعار ارزشش از یک صحبت محاوره‌ای هم کمتر است، ما در حقیقت فرهنگ و ادبیات خودمان را در آثار موسیقایی نشان می‌دهیم. فرهنگی که متعلق به فعلیت این اجتماع و جوانان است، جوانان ما باید مولانا و سعدی را با این آثار درک کنند نه با آوردن دو خط با این مضمون که «عزیزم کجایی؟ دقیقا کجایی؟».

سراج در ادامه با پاسخ به سوالات کوتاه مهران مدیری از حال خوب خودش و رفتن به طبیعت و شنیدن موسیقی خوب گفت و همچنین چند کلامی در مورد قدرشناسی و شکرگذاری پروردگار بیان کرد.

گفتنی است؛ حسام‌الدین سراج خواننده سنتی کشورمان در پایان چند بیتی را به صورت زنده اجرا کرد و سپس مهران مدیری با اجرای ادامه استندآپ کمدی با موضوع اوقات فراغت به تفاوت نسل ها و تفاوت اوقات فراغت جوان ها و نوجوانان اشاره کرد و اولین قرعه کشی برنامه تلویزیونی «دورهمی» را به اجرا در آورد.