در جشن تولد عباس کیارستمی چه گذشت؟
عباس کیارستمی متولد 1 تیر 1319 در تهران می باشد و روز گذشته جشنی به مناسبت تولد این کارگردان سرشناس برگزار شد.

برگزاری جشن تولد عباس کیارستمی

جلسه رونمایی و نمایش مستند «کیارستمی در نمای باز» ساخته محسن شرفی‌نیا همزمان با تولد 76 سالگی عباس کیارستمی و با همکاری گروه هنر و تجربه در پردیس چارسو برگزار شد.

بعد از اینکه حاضرین در این مراسم افطار کردند، به داخل سالن سینما برای برگزاری مراسم رفتند که در ابتدا سیف‌الله صمدیان گفت: امشب به عنوان عضوی از گروه هنر و  تجربه کنار شما هستم. برنامه امشب به نحوی ترتیب داده شد که نمی‌خواستیم شبیه کیک بریدن‌ها و شمع فوت کردن‌های مرسوم باشد و از طرفی خود کیارستمی نیز در  جریان کامل این مراسم ساده است.
وی افزود: امشب گروهی از فیلم‌سازانی که در کلاس کیارستمی بودند، حضور دارند که امیدوارم یک صدم از کلاس‌های این کارگردان را یاد گرفته باشند.

وی ادامه داد: کیارستمی از جمله اشخاص و هنرمندانی است که در سطح جهانی معروفیت خاصی دارد و من از زندگی دوستانه و شغلی که سال‌‌های سال با وی داشتم، پیام عشق و آبروداری را به معنای واقعی یاد گرفتم.
صمدیان اضافه کرد: کیارستمی همیشه عطش کار کردنی را داشت که به شأن انسانیت اضافه می‌کرد. خوشبختانه این کارگردان حدود یک هفته است که حالش بهتر شده و به تغذیه مناسب رسیده‌ است.

محسن شرفی‌نیا بیان کرد: امیدوارم حال کیارستمی روز به روز بهتر شود و به کار خود ادامه دهد تا ما از کارهای او لذت ببریم. از بهمن کیارستمی به عنوان یک همراه  بی‌وقفه و مراقب پدر تشکر می‌کنم.
در پایان مراسم حاضرین به دیدن مستند «کیارستمی در نمای باز» به کارگردانی محسن شرفی‌نیا نشستند. کیارستمی در نمای باز روایت تعدادی از  شرکت‌کنندگان در آموزشگاه‌های فیلم‌سازی عباس کیارستمی در ایران و چگونگی تدریس سینما توسط اوست.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir