رکوردشکنی بی نظیر سریال بازی تاج و تخت: 9 میلیون نفر بیننده زنده در یک شب!!
سریال بازی تاج و تخت به رکورد شکنی خود ادامه داد و یکشنبه شب حدود 9 میلیون نفر ببینده قسمت آخر فصل ششم این سریال بصورت زنده بودند!

رکورد شکنی سریال بازی تاج و تخت

مهم نیست چه کسی بر تاج‌وتخت آهنین تکیه زده، مهم این است که «بازی تاج و تخت» با بالاترین میزان مخاطب همچنان به فرمانروایی بر مدیوم تلویزیون ادامه می‌دهد. اپیزود نهایی فصل ششم در حالی یک‌شنبه شب گذشته از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفت که دست‌کم 8.9 میلیون نفر بیننده به صورت زنده تماشاگر شصتمین قسمت از سریال «بازی تاج‌وتخت» بودند.

سال گذشته، اپیزود نهایی فصل پنجم موفق شد 8.1 میلیون نفر بیننده را در زمان پخش سریال پای گیرنده‌های‌شان بنشاند و از سال 2011 که پخش «بازی تاج‌ و تخت» آغاز شده هر سال بر شمار بینندگان آن افزوده شده که رکوردی بی‌سابقه در میان سریال‌های تلویزیونی به شمار می‌رود.

برای مثال، اپیزود نهایی فصل اول به طور متوسط 3 میلیون نفر بیننده را به خود جذب کرد، در حالی که اپیزود نهایی فصل دوم با جذب 4.2 میلیون بیننده به کار خود پایان داد. اپیزود نهایی فصل سوم به طور متوسط 5.4 میلیون بیننده را پای گیرنده‌های‌شان نشاند و در مورد فصل چهارم، شمار مخاطبان اپیزود پایانی به 7.1 میلیون نفر رسید.

به گزارش ورایتی، آمار مخاطبان کل فصل ششم که از طریق رسانه‌های مختلف شامل VOD، شبکه آنلاین اچ‌بی‌او، دیگر شبکه‌های تلویزیونی و ... به تماشای «بازی تاج‌ و تخت» نشسته‌اند، به طور متوسط 23.3 میلیون نفر برآورد شده است. از این میان، سهم شبکه کابلی اچ‌بی‌او در جذب مخاطب، به طور متوسط 4.4 میلیون نفر بیننده بوده که با پشت سر گذاشتن رقبای خود همچون شبکه‌های ای‌ام‌سی (با سریال «مردگان متحرک») و فاکس (با سریال «امپراتوری») به پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی امریکا تبدیل شده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir