دلیل مجرد ماندن الهام حمیدی در 39 سالگی از زبان خودش! عکس
الهام حمیدی بازیگر 39 ساله کشورمان در برنامه دورهمی حضور یافت و درباره زندگی شخصی اش و دلیل مجرد ماندنش صحبت کرد.

الهام حمیدی در برنامه دورهمی

 مهران مدیری در برنامه شب گذشته «دورهمی» با پرداختن به موضوع مد و مدگرایی، هنجارها و بازتاب آن در جامعه میزبان الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون شد.
در ابتدای برنامه مهران مدیری با تعاریفی از واژه مد و ریشه آن در دنیای انسان‌های اولیه، نیم نگاهی به دنیای مد امروز داشت؛ از نوع پوشش بازیگران و عوامل فیلم های سینمایی در جشنواره‌ها گفت و درباره اشاعه آن در جامعه بیان کرد: هر آن چیزی که فلان بازیگر در فلان جشنواره به روی فرش قرمز پوشیده، فردا در همه مغازه ها و تن همه مردم است.

همچنین در ادامه کارگردان برنامه تلویزیونی «دورهمی» عنوان کرد: حوزه مد و مدگرایی نه تنها نوع لباس و یا آرایش چهره را تحت تاثیر قرار داده است، بلکه پدر دنیای ادبیات را هم درآورده و تمام لفظ‌ها و واژه ها را تغییر داده است.
«دورهمی» در شب گذشته به انضمام بخش نمایشی که داشت میزبان الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون شد و مهران مدیری او را فردی مظلوم، آرام، مثبت، عاشق نقش های تاریخی توصیف و به روی صحنه «دورهمی» دعوت کرد.

از همان ابتدا الهام حمیدی پس از سلام و احوالپرسی با تماشاگران و همچنین بینندگان پای تلویزیون درباره مظلومیت خودش که مهران مدیری اشاره کرده بود، گفت: من اصلا مظلوم نیستم و شما از آن طرف ماجرا خبر ندارید. شاید این مظلومیت به خاطر نقش‌هایی است که من بازی کردم. متاسفانه همیشه نقش های مثبت و جدی به من داده می شود و هربار که خودم آمدم و ساختار شکنی کنم، نگذاشتند و گفتند که این نقش مال شما نیست.

وی افزود: من خودم به شخصه عاشق کارهای طنز هستم و خیلی دوست دارم کاری طنز بازی کنم و حتی مطمئن هستم که شاید بهتر از نقش های جدی آن را بازی کنم.
مهران مدیری در راستای صحبت های حمیدی بیان کرد: مشکل سینمای ماست که فکر می کند برای راحتی کار خودش بازیگرهایی را انتخاب کند که برای همان مدل بازی آماده هستند و از قبل زمینه اش را دارند. متاسفانه این تبدیل به یک بحران شده در سینمای ما و دلیلش هم بازی های کلیشه و انتخاب آسان تر است.

مهران مدیری با توجه به گفته های الهام حمیدی در خصوص بازی در نقش طنز به او پیشنهاد بازی در کارهای بعدی را داد و حمیدی هم با ابراز خوشحالی پذیرفت.


عکس یادگای الهام حمیدی و مهران مدیری

عکس یادگای الهام حمیدی و مهران مدیری

 

حمیدی با بیان اینکه بازیگری دوره‌های متفاوتی دارد و من هنوز وارد دوره سوم این حرفه نشده ام درباره تقسیم بندی این ادوار عنوان کرد: دوره اول در واقع همان زمانی است که وارد این عرصه می شویم و برای اینکه چهره و بازی ما دیده شود، هر نقش و یا هر کاری را بدون وسواس قبول می کنیم و برای من دوره اول با بازی در سریال «مسافری از هند» به پایان رسید و به نوعی من، خانم خداداد و ... توانسیم خودمان را نشان بدهیم و ثابت کنیم، اما بعد از آن وسواسم برای انتخاب نقش ها و فیلمنامه بیشتر شد و صبر و حوصله بیشتری را برای انتخاب هایم مدنظر می‌گرفتم تا اینکه فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» را در سینما بازی کردم و به خاطرش جایزه گرفتم. به نوعی این فیلم پله ترقی من در سینما بود و حالا مانده ام که من بازیگر سینما هستم و یا تلویزیون، ولی خودم سعی می‌کنم از این دو جدا نباشم.

وی ادامه داد: در واقع الان دوست دارم از نقش های تکراری و ملودرام های عاشقانه و جدی فاصله بگیرم و کارهای متفاوت را تجربه کنم.

حمیدی با بیان اینکه هر کسی با شغل ما کنار نمی آید، از دلایل مجرد بودنش گفت: تا الان قسمت نشده ازدواج کنم و در حیطه کاری ما انتخاب بسیار سخت است و هر کسی با این شغل کنار نمی آید. ولی اگر بخواهم روزی ازدواج کنم، انتخابم به دور از عرصه بازیگری، تلویزیون، سینما و این فضا است.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» با بیان اینکه علاقه زیادی به طراحی لباس دارم، خاطرنشان کرد: در دوره ای مزون لباس داشتم اما از روی بدشانسی به زمانی خوردم که دلار در ایران گران شده بود و به جای سود ضرر می کردم و همه چیز را فراموش کردم و مزون تعطیل شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهترین کارم بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» بود، در خصوص باندبازی‌های سینمایی اظهار داشت: صد در صد سینمای ما باند بازی دارد. شاید سابق بر این در سینمای ما وجود نداشت اما در حال حاضر رابطه ها بسیار مشخص است. الان یکسری از جوان‌ها و یا بازیگرهای با استعداد ما در خانه نشستند و بقیه دوستان در همه کارها حضور دارند و بازی می‌کنند. اگر هم نخواهیم بگوییم باند بازی اما این بی انصافی است و جای سوال برای آدم ایجاد می کند که چرا؟

حمیدی در پایان با اهدای یکی از تابلوهای نقاشی خود به موزه «دورهمی» به رفتار صحیح در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: من دو ماه است که در اینستاگرام به خاطر حواشی و اتفاقاتی که در دنیای بازیگری و هنر رخ می دهد، فعالیت می کنم. خواهشی که دارم این است که به راحتی قضاوت نکنیم، تهمت نزنیم و تا این اندازه عجولانه تصمیم نگیریم.

در پایان این گفتگو مهران مدیری از سه بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، پرویز پرستویی، پژمان بازغی و فاطمه معتمدآریا برای حضور در برنامه «دورهمی» دعوت کرد و در پایان با اجرای استنداپ کمدی و بیان رسیدگی مسئولان به موضوع مد و مدگرایی در جامعه دورهمی را به اتمام رساند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir