اعتراض به درخواست عکس نگرفتن از مراسم عباس کیارستمی! + پاسخ ترانه علیدوستی
درخواست هنرمندان از جمله ترانه علیدوستی برای نگرفتن عکس از مراسم عباس کیارستمی با انتقاد افراد زیادی همراه شد و علیدوستی پاسخ این انتقادها را داد.

عکس نگرفتن از مراسم عباس کیارستمی

انتقادها از درخواست بخشی از هنرمندان برگزار کننده مراسم بدرقه و تشییع جنازه عباس کیارستمی، برای عکاسی نکردن در ابتدا با ترویج این مساله از سوی ترانه علیدوستی، بازیگر زن ایرانی مواجه شد. اما پس از آن‌که توییتی از ریحانه طراوتی عکاسی که سلفی‌های زیادی با سلبریتی‌ها دارد را ری‌توئیت کرد و نوشت:

من هم خواهش می‌کنم این بار خودخواهی را کنار بگذاریم و از عکس و فیلم گرفتن بگذریم. این آخرین فرصت ماست برای ادای احترام.


درخواست ترانه علیدوستی برای نگرفتن عکس

درخواست ترانه علیدوستی برای نگرفتن عکس

 

حالا نوبت انتقاد کاربران زیادی در توییتر بود که درباره این موضع‌گیری و محدودسازی مردم عادی و روزنامه‌نگاران هماهنگ‌نشده معترض بودند.

ترانه علیدوستی اما ساعاتی بعد، ۴ توییت متوالی را به پاسخ‌گویی به این انتقادها پرداخت و از درخواست هنرمندان به عنوان یک «خواهش» یاد کرد.

ترانه علیدوستی نوشت:

درک نمی‌کنم چرا عده‌ای از خواهش برگزارکنندگان برای عکس نگرفتن ناراحت شدن. ما که جلوی کسی را نگرفتیم. خواهش کردیم. منظور شخصی سازی مراسم یا ادعای مالکیت نیست. منظور اینه که برای تشییع دور هم جمع شویم نه برای سلفی گرفتن با هنرمندان حاضر که شرایطش رو ندارن. سینماگران دشمن شما نیستن به خدا. قصد مکدر کردن شما رو ندارن.
اکثرشون دلیل این‌که تو کار فرهنگ هستن اینه که دغدغه مردم رو دارن. میشه منصف‌تر بود. عشق من مردمن. گاهی خشمم هم مردمن. دلیل دومی هم شاید اولیه. گاهی به عمقی از برداشت‌های عجیبتون غمگین میشم که فکر می‌کنم همه‌چیز پوچ و بی‌فایده‌س.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : pendar.news