ماجرای خودداری پزشکان از جراحی کارگردان کشورمان!!
ماجرای جراحی نیما طباطبایی کارگردان و مستند ساز کشورمان حاشیه های زیادی را در فضای مجازی بوجود آورده است. اما اصل ماجرا چیست؟

جراحی مغز نیما طباطبایی

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر بستری نیما طباطبایی و امتناع تیم پزشکی از انجام جراحی بر روی این مستندساز و کارگردان مستند "من ناصر حجازی هستم"، مدیرعامل بیمارستان بهمن، ضمن تکذیب این گفته‌ها، اعلام کرد که به دلیل عدم حضور جراح حاذق بیمارستان، آقای طباطبایی با آمبولانس ویژه به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و تمام مستندات درباره اقدامات تشخیصی و انتقالی این کارگردان کشومان موجود است.

دکتر محسن محور در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره عدم جراحی نیما طباطبایی مستندساز کشورمان که در بیمارستان بهمن بستری شده بود، گفت: آقای طباطبایی سه روز قبل با عارضه سردرد به بیمارستان ما مراجعه کردند که توسط دکتر جلالیان در بخش، بستری شده و دستور انجام MRI برایشان داده می‌شود.

وی افزود: در MRI آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده می شود و سابقه بیمار نیز گرفته می‌شود. بر این اساس در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص شده و اعلام می‌شود که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده است. بر این اساس آقای طباطبایی به سرویس جراحی منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در آن زمان دکتر مهرداد مرادی در بیمارستان حضور داشته و آنکال بوده است، ادامه داد: بنابراین دکتر مرادی بالای سر بیمار حاضر می‌شود و بعد از دیدن نتیجه MRI می‌گویند که تومور آقای طباطبایی وسیع است.

محور با بیان اینکه همراهان آقای طباطبایی که خانم رویا تیموریان و آقای مسعود رایگان نیز جزء آن‌ها بودند، گفت: همراهان بیمار  می‌گویند جراحی باید توسط دکتر سید محمد قدسی انجام گیرد. درحالیکه طبق تماسی که با دکتر قدسی گرفته شد، اعلام کردند که دکتر عازم سفر هستند و بر این اساس ما پیشنهاد یک جراح دیگر را دادیم که همراهان بیمار قبول نکرده و بر انجام جراحی از سوی دکتر قدسی اصرار کردند. از آن‌جایی که دکتر قدسی عازم سفر بوده‌اند، معاون‌شان آقای دکتر میرفلاح را می‌فرستند که بعد از معاینه بیمار از سوی دکتر میرفلاح اعلام می شود که بیمار نیاز به یک جراح حاذق دارد. از طرفی تنها کسی هم که در بیمارستان ما می تواند تومورهای سنگین مغز را عمل کند، دکتر قدسی است که عازم سفر بودند.

مدیرعامل بیمارستان بهمن همچنین اظهار کرد: بنابراین بیمارستان تلاش می‌کند تا آقای طباطبایی را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کند و آقای دکتر برزویه عمل جراحی را رویشان انجام دهند، اما باز هم همراهان بیمار این موضوع را قبول نمی‌کنند. باید توجه کرد که دکتر قدسی در آن زمان عازم سفر بودند و نمی‌توانستند عمل را انجام دهند. درحالیکه جراح اگر بخواهد عملی را انجام دهد، خودش باید بالای سر بیمار بایستد نه اینکه یک شبه جراحی را انجام دهد و سپس برود.

محور با بیان اینکه نهایتا امروز صبح همراهان آقای طباطبایی با انجام جراحی از سوی دکتر برزویه موافقت کردند،گفت: بر این  اساس ما خودمان هماهنگی‌ها را انجام دادیم و با یک آمبولانس ویژه آن‌ها را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کرده و کارهایشان را هم پیگیری کردیم و امشب هم دکتر برزویه عمل جراحی‌شان را انجام دادند.

وی تاکید کرد که در این زمینه مدارک، پرونده‌ها، فیلم و حتی MRI آقای طباطبایی موجود است و حتی گفته‌ام که تمام دوربین‌ها و فیلم‌هایی که پزشکان بالای سرشان رفته‌اند موجود باشند.

وی ضمن تکذیب برخی اخبار اعلام شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر امتناع جراحان از جراحی نیما طباطبایی، گفت: برخی می‌گویند شما پزشکان با عباس کیارستمی همین کار را کردید و با هنرمندان مخالفید. این در حالی است که آقای مرتضی پاشایی مدت‌ها در بیمارستان ما تحت نظر بودند. تاکید میکنم که در این زمینه نیز تمام مستندات ما موجود است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir