پخش سریال روزی روزگاری بصورت HD
با استفاده از فناوری های جدید سریال روزی روزگاری بصورت اچ دی HD درآمده و از روز 2شنبه از شبکه تهران پخش می شود.

سریال روزی روزگاری را اچ دی ببینید

یوسف بچاری مدیر تولید شبکه تهران در گفتگویی با اشاره به برنامه این شبکه برای نمایش سریال های قدیمی تلویزیون به صورت اچ دی، گفت: سریال «روزی روزگاری» ساخته امرالله احمدجو با کمک سازمان صداوسیما به صورت اچ دی درآمده است و از دوشنبه ۴ مرداد در کنداکتور پخش شبکه تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به سریال «هزاردستان» که پیش از این به صورت اچ دی از همین شبکه پخش شد، توضیح داد: ما به تناوب و براساس جذابیت و دور از دسترس بودن و با اولویت آثاری که با فیلم یا اصطلاحا نگاتیو فیلمبرداری شده اند، کارهایی را انتخاب می کنیم. «روزی روزگاری» هم به صورت نگاتیو فیلمبرداری شده است و با استفاده از این پشتوانه ارزشمند در اولویت تبدیل قرارگرفت و به صورت اچ دی درآمد.

مدیر تولید شبکه تهران اضافه کرد: سریال هایی که نگاتیو فیلمبرداری شده اند امکان بهتری برای اچ دی شدن دارد و به تعبیری یکی از اهداف تکنولوژی دیجیتال این است که به کیفیت نگاتیو یا همان فیلم اولیه برسد. در نسخه اچ دی نیز ما نگاتیو را اسکن می کنیم تا به کیفیتی برسیم که روز اول مردم در سینما دیدند.

بچاری در پایان با اشاره به اینکه شبکه تهران از تولیدات دیگر شبکه ها استفاده می کند، اظهار کرد: ما اکنون دو جدول پخش برای سریال های نمایشی داریم و علاوه بر آن دو طرح نمایشی سریال هم داریم که در حال رایزنی برای ساخت آنها هستیم. با تهیه کننده هایی صحبت کرده ایم و رایزنی هایی انجام شده است با این حال باید دید منابع مالی تا چه حد تامین خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com