فیلم قاتل اهلی غافلگیر کننده خواهد بود؟
 جواد طوسی منتقد سرشناس و دوست مسعود کیمیایی درباره فیلم قاتل اهلی گفت: قاتل اهلی یکی از فیلم های مسعود کیمیایی می شود.

قاتل اهلی چگونه فیلمی است؟

 جواد طوسی رییس انجمن منتقدان سینمای ایران، سال گذشته مستند «قهرمان آخر» را درباره زندگی مسعود کیمیایی جلوی دوربین برد. این مستند که قرار بود امسال در گروه هنر و تجربه به نمایش درآورد، هنوز فرصت اکران به دست نیاروده است. طوسی که از دوستان قدیمی مسعود کیمیایی به حساب می‌آید، در گفت‌وگو با ما «قاتل اهلی» را به روز ترین فیلم مسعود کیمیایی می‌داند و همچنین توضیحاتی را از وضعیت آمادگی مستند «قهرمان آخر» ارائه می‌کند.

 اواخر سال گذشته بود که خبر ساخت مستند «قهرمان آخر» به کارگردانی جواد طوسی، منتقد با سابقه سینما منتشر شد. جواد طوسی  در گفت‌وگو با ما اعلام کرد که سال 95 این مستند در گروه هنر و تجربه به نمایش درخواهد آمد. اما «قهرمان آخر» که به زندگی مسعود کیمیایی می‌پردازد، همچنان نتوانسته به روی پرده این گروه سینمایی بیاید. جواد طوسی در رابطه با وضعیت آمادگی این مستند به ما می‌گوید: «مستند «قهرمان آخر» در مرحله تدوین است و به دلیل سفری که تدوینگر این فیلم داشت، تدوین مستند مقداری به طول کشید. از سوی دیگر آقای کیمیایی درگیر پیش تولید فیلم جدید خود شدند و به همین دلیل مراحل فنی این مستند، به وقفه افتاد. «قهرمان آخر»  اکنون در مرحله تدوین نهایی است و تا شهریور ماه مراحل فنی آن به پایان می‌رسد و برای اکران آماده می‌شود.»

طوسی در مورد زمان اکران این مستند می‌گوید: «ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این مستند به زودی به روی پرده برود، اما به هر حال زمان نمایش «قهرمان آخر» به ترافیک فیلم‌های اکران نشده گروه هنر و تجربه بستگی دارد.»

اما طوسی که از دوستان قدیمی مسعود کیمیایی به حساب می‌آید، در مورد فیلم «قاتل اهلی» که این روزها مراحل فیلم‌برداری‌اش را پشت سر می‌گذارد، می‌گوید: «من فیلمنامه بازنویسی شده «قاتل اهلی» را نخواندم، اما فیلمنامه قبلی مسعود کیمیایی از نظر جزئیات بسیار فیلم به روزی بود. در این فیلم بازیگرانی به ایفای نقش می‌پردازند، که سابقه همکاری با آقای کیمیایی را نداشته‌اند و همکاری با کیمیایی برای آنها جذاب خواهد بود و به همین دلیل سعی خواهند کرد بهترین بازی خود را ارائه کنند. در چند وقت گذشته  فیلم‌های کیمیایی نتوانسته بود آن حس و حال گذشته را داشته باشد، اما «قاتل اهلی» از لحاظ دیالوگ نویسی و داستان امروزی‌اش، به مدل سینمای کیمیایی که دلخواه مخاطبان است، نزدیک شده و این فیلم را می‌توان یکی از پر بحث ترین فیلم‌های این کارگردان دانست.»

طوسی در مورد زمان اکران «قاتل اهلی» گفت:« این فیلم قطعا برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد و بهرام دهقانی آن را تدوین می‌کند.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir