سر و وضع های آنچنانی و قبح شکنانه در جشن حافظ !!
روزنامه کیهان درگزارشی به بررسی جشن حافظ پرداخت و انتقاد های تند و تیزی را نسبت به هنرمندان انجام داد.

انتقاد کیهان از جشن حافظ

روزنامه کیهان درباره جشن سینمایی حافظ در تهران نوشت: جشن سالیانه یکی از نشریات به اصطلاح سینمایی برگزار شد و باز هم همان قصه‌های پوسیده  و کهنه تکرار شد!

باز هم فرش مثلا قرمز و رژه مدهای عقب افتاده و لباس‌های یاجوج و ماجوجی‌، باز هم تجمع گروهی به اصطلاح هنرپیشه و فیلمساز ورشکسته‌، بازهم گنجاندن نیش و کنایه‌های خاله‌زنکی لابلای حرف‌های شصت من یه‌غاز و حرکات دن کیشوت‌وار و بعد هم به‌به و چه‌چه زدن‌های پاچه‌خوارانه  که بابا استاد!

چه گفتی !! حقشان را کف دستشان گذاشتی !!!، بازهم جوایز فرمایشی و شوخی‌های لوس و آبکی و نچسب‌، بازهم سر و وضع‌های آنچنانی و حرکات قبح‌شکنانه‌، بازهم اشک و آه برای سینمای طاغوت و عوامل آن که حیف‌! انقلاب شد و نگذاشتند آن نوابغ روزگار هنرشان را به منصه ظهور برسانند!!!

اما در میان همه این برو و بیا و خرج و هزینه هنگفت و اسپانسر و سر و صدا و حضور گروهی از عوامل پرمدعای این سینما و دسته‌ای «از دماغ فیل افتادگان»  این جماعت و کلی حرف و نقل و سخنرانی و جایزه و ...، یک وب سایت وابسته به دولت تنها نکته‌ای که برایش قابل ذکر بود و تیتری که توانسته بود برای این مراسم انتخاب کند ، نام برده شدن از سه مرده وابسته به طاغوت در جشن یاد شده بود! یک شاعر درباری ( که 16 سال پیش مرده بود) و دو هنرپیشه مبتذل فیلمفارسی!!

یعنی این به اصطلاح سینما با همه ادعاهای «شاخ غول‌شکن»! و من آنم که ...!! و خیل جوایز و به اصطلاح مفاخر و مقام سفارت فرهنگی !!!  و...، هنوز گیر رقاصی است که 40 -50 سال قبل با نمایش فیزیکی و حرکات ناموزون و صحنه‌های غیر اخلاقی و ... خود را نشان می‌داد؟! اگر واقعا این به اصطلاح سینما نتوانسته از آن ابتذال 40 سال پیش فیلمفارسی جلوتر برود و افتخارش را مظاهر آن دانسته و امروزش را تداوم آن ابتذال می‌داند، بهتر نیست کرکره‌اش را پایین بکشد و خیال همه را راحت کند؟!!!

اما بامزه‌تر از تیتر آن وب سایت دولتی‌، اظهار فضل! یکی از به اصطلاح فیلمسازان این سینما (که با بودجه‌های کلان بیت‌المال سریال‌های آنچنانی هم برای تلویزیون ساخته و می‌سازد‌) بود که به خاطر ذکر نام آن رقاص طاغوتی در مراسم از رئیس جشن تشکر کرد!!!

 حتما پس از مراسم، این جماعت خود بزرگ‌بین و از خود متشکر! کلی شیشه نوشابه برای خود باز کرده که بابا دم ما گرم که چه کردیم!! با وجود همه بگیر و ببندها و اختناق موجود !!! و علیرغم موضع‌گیری فضای فرهنگی کشور علیه ولنگاری فرهنگی، زدیم توی خال و از ولنگارترین عناصر تاریخ ضد فرهنگ این مملکت تقدیر کردیم!!!!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : bartarinha.ir