توهین عجیب یا لثارات به هنرمندان: انتشار دهنده این تصاویر مجرم است
روز گذشته با انتشار توهین بسیار عجیب و زشت نشریه یا لثارات به هنرمندانی که در جشن حافظ شرکت کرده بودند, فضای هنری کشور تحت تاثیر این توهین قرار گرفت.

توهین نشریه یا لثارات به هنرمندان

نعمت احمدی حقوقدان درباره تیتر توهین آمیز و فحاشی نشریه «یا لثارات» به هنرمندانی که در جشن حافظ شرکت کرده بودند گفت: حتی اگر جرم و یا فحشایی هم اتفاق بیفتد انتشاردهنده آن جرم، از نظر تطبیق موضوع با قانون، خود مجرم تلقی می شود.

این حقوقدان با بیان اینکه رسالت مطبوعات تخریبی نیست گفت: رسالتی که مطبوعات در سطح جامعه دارند به نوعی روشنگری است حال اگر به فرض فسقی هم صورت گیرد و یا عمل ناصوابی هم در جایی انجام شود، از نظر حقوقی انتشاردهنده آن مجرم است.


متن و عکس منتشر شده توسط نشریه یا لثارات

(به علت فحاشی زشت از انتشار متن واضح معذوریم!)

متن و عکس منتشر شده توسط نشریه یا لثارات

 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار اعتقاد به استتار و پوشاندن هر گونه فسقی دارند و در روایات بسیار آمده که بیان و اشاعه فحشا از خود فحشا بدتر است گفت: به لحاظ حقوقی هر چند تصاویر نادرستی هم گرفته شود، اشاعه کننده آن نیز خلاف مرتکب شده و بنا به قانون مجرم تلقی می شود.
این حقوقدان با بیان اینکه اگر هر گونه حرکتی به قصد و انگیزه تخریب یک جریان، مجموعه و حتی یک فرد صورت گیرد و در آن جرمی آشکار شود این از نظر قانونی نه تنها خلاف است بلکه از نظر تطبیق موضوع با قانون، انتشار دهنده نیز مجرم تلقی می شود.

 هفته نامه «یا لثارات» تصاویری از هنرمندان حاضر در جشن حافظ را با تیتری بسیار توهین آمیز منتشر کرده که البته همه آنها با حجاب بودند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ion.ir