جعفر پناهی: حکم پزشک متخلف عباس کیارستمی شبیه طنز و شوخى است!
جعفر پناهی پس از اعلام حکم پزشک متخلف عباس کیارستمی در اینستاگرام خود نوشت که این حکم شبیه طنز و شوخی است!

واکنش جعفر پناهی به حکم پزشک عباس کیارستمی

پس از صدور حکم پزشک متخلف در پرونده عباس کیارستمی, جعفر پناهی که یکی از دوستان نزدیک عباس کیارستمی بود, نسبت به صدور چنین حکمی واکنش نشان داد.

جعفر پناهی در اینستاگرام خود نوشت :

*****

متاسفانه آنچه که تصور مى کردم اتفاق افتاد . به هنگامى که بحث پیگیرى مرگ زنده یاد استاد عباس کیارستمى مطرح شد, در این باور بودم که در مرحله اول فقط خانواده ایشان حق اظهار نظر دارند و تنها آنها باید پیگیر شکایت خود باشند. چرا که جدا از حقوق قانونى، آنها اشراف کامل بر اتفاقات رخ داده دارند و هر نوع دخالت دیگر باعث ایجاد جنجال و حواشى خواهد شد که این موضوع به نفع پرونده نخواهد بود.
 
اما در مرحله دوم اگر حکم عادلانه نبود ، آنگاه نه تنها وظیفه سینما گران و هنرمندان بلکه همه آحاد جامعه است که به نوعى بر حکم صادره معترض شوند.
مى دانستم هر نوع جنجال ، حاشیه سازى و اظهار نظر درباره این پرونده به سود دو قشر فرهیخته جامعه یعنى جامعه هنرمندان و جامعه پزشکان کشور نخواهد بود و به نفع صاحبان قدرت تمام خواهد شد. چرا که بارها و بارها دیده ایم ، پس از هر حادثه و اتفاقى مسئولین از مسئولیت خود شانه خالى کرده تا مبادا با قبول مسئولیت ، کلیت نظام زیر سئوال برود.

پس هرچه بیشتر دو قشر فرهیخته به جان هم بیافتند به نفع آنهاست و اصل موضوع فراموش مى شود. حال که بابت تمامى جرایم اثبات شده ، براى پزشک معالج "سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف ” حکم اولیه صادر شده است. چیزی شبیه طنز و شوخى . از خود مى پرسم واقعا بهای جان یک انسان همین است ؟!!!
 
آیا مى شود به این پزشک دوباره اعتماد کرد و مسئولیت جان بیمار دیگرى را به او سپرد ؟!!! بر این باور مى رسم که وظیفه تک تک سینماگران بخصوص خانه سینما و تمامى هنرمندان ، علاقمندان و دوستداران زنده یاد عباس کیارستمى و حتى پزشکان متعهد و حافظان راستین جان انسانها است که در صورت ناعادلانه دانستن آن اعتراض خود به راى صادره را بیان داشته و تا صدور راى عادلانه پیگیر آن باشند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemacinema.ir