فیلم فروشنده چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد
فیلم فروشنده با استقبال بی نظیر مردم به رکورد 12 میلیارد تومان رسید و به عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران دست یافت.

فروش بی نظیر فیلم فروشنده

اکران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در حالی در سینماهای کشور ادامه دارد که فروش آن به مرز 12 میلیارد تومان رسیده است. فروش این فیلم که به تازگی از «بارکد» مصطفی کیایی عبور کرده بود، حال توانسته در گیشه‌های سینما «ابد و یک روز» را هم پشت سر بگذارد به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شود.

با آغاز اکران «فروشنده» اصغر فرهادی از دهم شهریور ماه، این فیلم مورد استقبال بسیار زیاد مخاطبان قرار گرفت. آخرین ساخته اصغر فرهادی که در هفته‌های اول اکران خود با فروش بی سابقه‌ای مواجه شد، با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا، دچار افت مخاطب شد.

اما با پشت سر گذاشتن روزهای عزاداری امام حسین (ع)، آخرین ساخته اصغر فرهادی مجددا مورد استقبال نسبی تماشاگران قرار گرفت و توانست فروش خود را به رقم 11 میلیارد و 920 میلیون تومان برساند.

از سوی دیگر فیلم «ابد و یک روز» که همچنان اکران آن در برخی سینماهای کشور نظیر کوروش و سینما آزادی آبادان به شکل محدود ادامه دارد، به گفته مسئولین «فیلمیران» فروش آن به رقم 11 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

با این اوصاف فیلم «فروشنده» با گذر از فیلم‌های «بارکد» مصطفی کیایی و «ابد و یک روز» سعید روستایی به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شده است و برای رسیدن به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما ایران، تنها سه فیلم «50 کیلو آلبالو»، «من سالوادور نیستم» و «محمد رسول الله» را پیش روی خود دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir