اولین صحبت های رسمی بازیگر بازگشته از شبکه جم: در ایران می مانم
هرمز سیرتی بازیگر پیشکسوت که به شبکه جم پیوسته بود پس از پایان قراردادش به ایران بازگشته است و قصد دارد فعالیتش را در ایران ادامه دهد.

هرمز سیرتی پس از بازگشت به ایران چه گفت؟

چندی پیش بود که موج جدیدی با عنوان پیوستن بازیگران، کارگردانان و عوامل فنی به شبکه تلویزیونی جم در فضای مجازی پیچید. طرح اسامی نظیر چکامه چمن ماه، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی، هرمز سیرتی، مهدی مظلومی و ... که گفته می‌شد با امکانات بسیار و دستمزد بالا به این شبکه تلویزیونی پیوسته‌اند.
پس از آن هم چند کار با حضور این افراد روی آنتن شبکه جم رفت که علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که انجام داده بودند آثاری ضعیف از آب درآمدند که خیلی مورد اقبلا قرار نگرفتند.

پس از این شکست بزرگی که شبکه جم متحمل شد، تصمیم گرفت تا راه کار جدیدی اتخاذ کند و همین شد تا «سعید کریمان» مدیر شبکه‌های جم در نامه‌ای تاکید کند روند تولیدات در این شبکه از سرعت و کیفیت کافی برخوردار نبست و به دلیل ظرفیت محدود تولید، ادامه همکاری با عوامل تولید به شکل استخدام ثابت وجود ندارد و جهت جلوگیری از رسیدن به نقطه‌ای که هزینه‌های سربار مانع از انجام تولید شود، ناگزیریم با مجموع عوامل تولید به شکل پروژه‌ای همکاری کنیم!

انتشار این نامه قطعا برای کسانی که از سر سودای موقعیت بهتر به این شبکه پیوسته‌اند، خوشایند نیست و شاید همین از جمله دلایلی باشد که «هرمز سیرتی» را وادار به بازگشت کرده است. سیرتی که بیشتر از آنچه که در دنیای تصویر باشد، از جمله هنرمندان رادیو بوده، این روزها به ایران برگشته و بنا به گفته خودش دیگر قصد همکاری با شبکه جم را ندارد.

در همین زمینه «هرمز سیرتی» گفت: من قطعا به ایران برگشته‌ام و همکاری‌ام با شبکه جم به پایان رسیده و تسویه حساب کرده‌ام.

وی درباره دلایل بازگشتش به ایران توضیح داد: سیناپسی از یک فیلمنامه برای من فرستاده بودند که من حضورم در شبکه جم را بر مبنای آن فیلمنامه پذیرفته و موافقت کرده بودم. اما در ادامه دیدم که آنچه که به من ارائه داده بودند عوض شد و من از این موضوع و قضایا گله‌مند بودم. البته گفتند که تا یکی دو ماه آینده همه چیز به روال سابق خود برمی‌گردد ولی من دیگر موافقت نکردم و گفتم که اینطوری به من لطمه می‌خورد.

سیرتی تصریح کرد: با آمدن آقای عقیلی که داستان روی ایشان رفت، من گفتم که دیگر موافق نیستم و به کار هنری‌ام لطمه می‌خورد. ضمن اینکه 3 ماه قرارداد من با شبکه جم به پایان رسیده بود و من هم برگشتم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات شبکه جم و فضای آنجا در حدی بود که به خاطر آن از کشور خود بروید و مهاجرت کنید؟ گفت: اینها مواردی است که ترجیح می‌دهم بعدا به آن به طور مفصل پاسخ بگویم. این روزها در حال رفت و برگشت به دادسرای فرهنگ و رسانه و ارائه پاسخ به یکسری سوالات هستم. البته این را هم بگویم که بسیار با احترام با من برخورد کرده‌اند و تا به حال کوچکترین بی‌ادبی به من نشده است و کاملا محترمانه مورد خطاب قرار گرفته‌ام.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : farsnews.com