فیلم جنجالی نوید محمدزاده و باران کوثری لو رفت
فیلم جنجالی و توقیف شده «عصبانی نیستم» با بازی نوید محمدزاده و باران کوثری لو رفت.

فیلم «عصبانی نیستم» لو رفت

فیلم جنجالی و توقیف شده «عصبانی نیستم» ساخته «رضا درمیشیان» بدون مجوز در نقاطی از شهر تهران در حال توزیع است.

درحالی دی‌وی‌دی فیلم «عصبانی نیستم» به صورت رایگان و غیرمجاز در نقاطی از سطح شهر تهران بین شهروندان توزیع می‌شود که با گذشت سه سال از تولید این فیلم، هنوز سرنوشت اکران آن مشخص نیست.
یکی از پخش‌کنندگان دی‌‌وی‌دی غیرمجاز این فیلم، در گفت‌وگو با ما از پاسخ به سئوالی درباره چگونگی به دست آوردن نسخه‌ای از این فیلم امتناع کرد و گفت: فقط برای یک چیز این کار را می‌کنم. فیلم سینمایی ساخته می شود تا دیده شود نه اینکه در انبار خاک بخورد.

نسخه دی‌وی‌دی توزیع شده از این فیلم سینمایی، کیفیت صدا و تصویر بسیار پایینی دارد و بدون آرم و برچسب، به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
روی این دی‌وی‌دی غیرمجاز، این جمله‌ها نوشته شده است: «این فیلم از نظر ارشاد مردود است و به هیچ‌وجه در سینما اکران نمی‌شود»، «تبلیغ دهان به دهان ـ توصیه به دوستان و تکثیر» و «کلیه خسارت این فیلم پرداخت شده است»


فیلم سینمایی «عصبانی نیستم»، داستان دانشجوی ایرانی ستاره‌دار و اخراجی را روایت می‌کند که برای فراهم کردن شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر موردعلاقه‌اش را از دست ندهد. این فیلم که به صورت غیرمستقیم به وقایع سال 1388 می‌پردازد، در زمان اکران در جشنواره فیلم فجر سال 1392 نیز با مشکل سانسور مواجه شد و با ۱۷ دقیقه سانسور و حذف پایان فیلم سرانجام به نمایش درآمد.

اکران فیلم «عصبانی نیستم» در جشنواره فیلم فجر به قدری سروصدا کرد که نهایتا با نامه کمیسیون فرهنگی مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1393، از اکران عمومی جاماند و سرنوشت پخش آن به زمان نامعلومی موکول شد.
تا سال جاری چندباری زمزمه‌هایی برای اکران فیلم «عصبانی نیستم» شنیده شد، که هربار با تکذیب، فرصت پخش در سینماها از این فیلم گرفته می‌شود.

این فیلم در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تهران، در شش رشته کاندیدا شده و در شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم برلین نیز حضور یافته بود.
نوید محمدزاده، باران کوثری، رضا بهبودی، میلاد رحیمی، امیررضا میرآقا، میثاق زارع، رضا کولقانی و محمد کارت بازیگران فیلم سینمایی هستند.
«عصبانی نیستم» دومین ساخته «رضا درمیشیان» پس از فیلم سینمایی «بغض» است و فیلم سوم او یعنی «لانتوری» به تازگی اکران شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ilna.ir