علت سفر ابراهیم حاتمی کیا به سوریه چه بود
ابراهیم حاتمی‌کیا تاکید کرد سفر اخیرش به سوریه شخصی بوده و برای فیلمسازی به این کشور نرفته است و از نامه سردار قاسم سلیمانی گفت.

نامه سردار قاسم سلیمانی به ابراهیم حاتمی کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما در مراسم رونمایی از آرت بوک فیلم «بادیگارد» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: «تا هنگامی که فیلمنامه را کامل ننویسم و آماده ساخت نباشد، امکان ندارد که بگویم قرار است فیلمی بسازم. سفرم به سوریه هم شخصی بود و نه برای فیلمسازی.»
او افزود: «از مدت‌ها پیش باید به این سفر می‌رفتم اما هر دفعه که می‌گفتم، کسی من را نمی‌برد. در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم اما این بار قرعه به نام من افتاد و به سوریه رفتم.»

کارگردان «بادیگارد» که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، افزود: «سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم بر اساس کتاب «آن ۲۳ نفر» را داد اما من در نامه‌ای پاسخ دادم و او دلایل این امر را از من پذیرفت. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی‌اخلاقی کرد.»

حاتمی کیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آرت بوک «بادیگارد» گفت: «این آرت بوک کاری از پسرم اسماعیل حاتمی کیا است و اگر بحث دیجیتال مطرح نبود، شاید این مسائلی که در این کتاب عنوان شد، جای طرح نداشت. باید بگویم بحث استوری بورد دیگر قدیمی شده است و ما باید دنبال موارد جدید چون آرت بوک‌ها در فیلمسازی‌مان باشیم.»

او با اشاره به اینکه سینمای ما تا حدی فقر زده شده و اقتصادش مسئله‌دار است، گفت: «گفتن این موضوعات می‌تواند دلخورکننده باشد اما به هر حال این برای سینمای ما اتفاق افتاده و باید روی آن کار کنیم. هر کسی نمی‌تواند این کتاب را بخرد اما این کتاب برای دانشجوها مرجع است. ادعا نمی‌کنم که حاتمی کیا آغازگر این نوع کتاب است اما به هر حال سینمای ما تلاش کرد که متخصصان خارج از کشور را وارد ایران کند. برای مثال از خارج فیلمبردار، گریمور و ... آوردیم ولی این کتاب و هر آنچه که در آن است، برای خودمان است.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com