دلایل بازی نکردن آیشواریا رای در سلام بمبئی مشخص شد
کارگردان فیلم «سلام بمبئی» به بیان دلایلی پرداخت که مانع از همکاری آیشواریا رای با ایرانی ها شد.

چرا آیشواریا رای در فیلم سلام بمبئی بازی نکرد؟

کارگردان فیلم «سلام بمبئی» با اشاره به اینکه برنامه‌ی ویژه‌ای برای اکران این فیلم با حضور ستاره‌های هندی آن در ایران در نظر گرفته شده است، گفت: حضور «آیشواریا رای» در «سلام بمبئی» به این دلیل منتفی شد که او معتقد بود به دلیل تفاوت سنی خودش با نقش، با انتقاد شدید مطبوعات هند روبه‌رو خواهد شد.

قربان محمدپور که قرار است فیلم «سلام بمبئی» را با بازی محمدرضا گلزار و «دیا میرزا» پس از ماه صفر اکران کند، درباره جایگزین شدن «دیا میرزا» به جای «آیشواریا رای» که خبر حضورش در فیلم مدتها قبل منتشر شده بود گفت: من با مدیر برنامه‌های آیشواریا رای ملاقات داشتم و برای حضور او به توافق رسیده بودیم، اما نظر این بازیگر بر این بود که با توجه به نقشی که باید در فیلم ایفا کند که یک دختر جوان دانشجوست و او سال گذشته ۴۲ سال داشت، همخوانی زیادی با نقش ندارد و مطبوعات هند او را له خواهند کرد، چرا که در هند چنین موقعیتی برای بازیگران زن انتقادهایی را به همراه دارد اما اگر یک بازیگر مرد ۵۰ ساله نقش یک جوان ۲۰ ساله را هم بازی کند، مشکلی پیش نمی‌آید.

وی افزود: به همین دلیل با پیشنهاداتی که مطرح شد، پرونده خانم میرزا را بررسی کردیم که نقش‌های اصلی زیادی را با بازیگران سرشناس هند ایفا کرده بود و به این ترتیب او برای این نقش انتخاب شد.
محمدپور درباره انتخاب بازیگران هندی در این فیلم هم گفت:‌ از آنجا که به دنبال اکران «سلام بمبئی» در هند بودیم، قطعا باید بازیگران سرشناسی را از این کشور انتخاب می‌کردیم تا اکران در این کشور هم با مشکلی همراه نباشد.

او درباره زمان اکران فیلم هم توضیح داد: ما برای اکران این فیلم با اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و حوزه هنری تعامل داشتیم و به احترام پیشنهاد آن‌ها اکران را به بعد از ماه محرم و صفر موکول کردیم.

وی درباره اینکه چه میزان اصلاحیه به فیلم وارد شده است، گفت: در این‌باره سعی کردیم با شورای پروانه نمایش تعامل داشته باشیم و آن بخشی را که آن‌ها را باید متقاعد می‌کردیم، انجام دادیم. البته آن‌ها نظرات مختصری درباره حذف و کم شدن برخی صحنه‌ها داشتند که در این باره هم همکاری کردیم و آسیبی به اصل فیلم وارد نشده است. به این ترتیب تقریبا نسخه‌ای که در هند و ایران به نمایش درخواهد آمد یکی است و فقط در هند به لحاظ تصویری اندکی تفاوت وجود دارد.

12 آذر بازیگران هندی به ایران می‌آیند

محمدپور با اشاره به اینکه فیلم «سلام بمبئی» طبق مجوزی که برای پروانه ساخت صادر شده، ساخته شده است، ادامه داد: برای اکران این فیلم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم و چهار بازیگر مطرح هند که در «سلام بمبئی» بازی کرده‌اند ۱۲ آذرماه به ایران می‌آیند و روز ۱۳ آذر در مراسم اکران خصوصی فیلم شرکت خواهند کرد. براین اساس برای حضور این بازیگران برنامه‌ریزی ویژه کردیم و نیروهای حفاظتی مخصوص در روزهایی که آن‌ها در ایران هستند همراه گروه هستند چرا که این مهمانان خارجی‌اند و می‌خواهیم همه چیز تحت کنترل باشد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir