تعریف جالب پنه‌لوپه كروز بازیگر سرشناس از همکاری با اصغر فرهادی
پنه‌لوپه كروز بازیگر زن سرشناس از همکاری با اصغر فرهادی گفت و اینکه همکاری با فرهادی یک شکوه دست نیافتنی است!

همکاری پنه‌لوپه كروز و اصغر فرهادی در فیلم جدیدش

حالا که فرهادی کار خود را با «فروشنده» به اتمام رسانده به فیلمنامه پروژه اسپانیایی‌اش بازگشته است.

تهیه‌كنندگی این فیلم بر عهده كمپانی «ال دسو» به سرپرستی پدرو و آگوستین آلمادوار و الكساندر ماله‌گای در كمپانی فیلم ممنتو است. ماله‌-گای كه پیش از این تهیه‌كنندگی دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» را بر عهده داشته، می‌گوید: پروژه‌ اسپانیایی‌زبان فرهادی برآمده از آرزوی این كارگردان و پنه‌لوپه كروز در همكاری با یكدیگر است. او درباره داستان فیلم به ورایتی گفته است: «این فیلم تریلری روانكاوانه است كه گریزی به داستان‌های آگاتا كریستی دارد. فیلمنامه‌‌ این فیلم خواندنی است.»

 آگوستین آلمادوار نیز درباره همكاری با اصغر فرهادی گفته است: «این فیلم تقاطعی فرهنگی و صنعتی ایجاد می‌كند كه در این زمان بسیار ارزشمند است. ما فیلم‌های فرهادی را تحسین می‌كنیم و در مورد سینما باید بگویم تشابهات و منافع مشتركی را دنبال می‌كنیم. پیش‌از این‌چنین دلبستگی‌ای را به هنرمندان بزرگی همچون گیلرمو دل تورو داشتیم كه این دلبستگی به تولید فیلم («ستون فقرات شیطان» ٢٠٠١) منجر شد.»

فرهادی جزییات تازه‌ای درباره این فیلم ارایه نمی‌دهد جز اینكه درباره زندگی روستایی یك زوج است. فرهادی پیش از این نیز بارها رابطه یك زوج را بررسی كرده بود؛ در درام «فروشنده» واكنش‌های زوجی بی‌قرار را در برابر تجاوز به حریم خصوصی به تصویر كشید. در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش زوج هنرپیشه‌ای را بازی می‌كنند كه حین بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر، زنجیره‌ای از پیشامدهای ناگوار پایه‌های زندگی این زوج را متزلزل می‌كند. فرهادی خود معتقد است هنگام نوشتن فیلمنامه‌ ناخودآگاه به درون‌مایه روابط یك زوج بازمی‌گردد. او در مصاحبه‌ای گفته بود: «نوشتن من همین‌طوری است. مشكلی با آن ندارم. نكته‌ای باستانی و اولیه در مورد رابطه یك زوج وجود دارد كه همزمان با مواجه شدن با مشكلات این عصر دستخوش تغییر می‌شوند. رابطه یك زوج احتمالات و فرصت‌های زیادی را برای داستان‌سرایی ایجاد می‌كند.»

 او پیش از این درباره ساخت پروژه اسپانیایی‌زبانش با بازی كروز و باردم گفته بود: «اگر فیلمنامه‌ام را به موقع تمام كنم و از آن رضایت داشته باشم، شخصیت‌های اصلی فیلمم كروز و باردم خواهند بود.» حالا پنه‌لوپه كروز در مصاحبه‌ای كه روز یكشنبه در روزنامه اسپانیایی La Vanguardia منتشر شد، تایید كرده است كه در این فیلم بازی خواهد كرد: «فرهادی نوشتن فیلمنامه این پروژه را به پایان رسانده است و در این فیلم حضور خواهیم داشت.» كروز درباره این فیلم می‌گوید: «قرار است این فیلم در اسپانیا جلوی دوربین برود اما نمی‌دانیم در كدام شهر. داستان درامی جدی است كه برای بازیگرانش یك نعمت است و همكاری با كارگردان «جدایی نادر از سیمین» شكوهی دست‌نیافتنی است.»

كروز و باردم در حال حاضر در فیلم «اسكوبار» به كارگردانی آندریا دی استفانو مقابل یكدیگر به ایفای نقش می‌پردازند. این دو از سال ٢٠٠٨ و بازی در فیلم رمانتیك كمدی «ویكی كریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن با یكدیگر همبازی نشده بودند. كروز فرصت هم‌بازی شدن با همسرش در تازه‌ترین فیلم فرهادی را خارق‌العاده می‌داند و می‌گوید: «هیچ‌كس برنامه‌ریزی‌اش را نمی‌كند و قرار نیست همیشه من و خاویر كنار همدیگر بازی كنیم اما اگر همه‌چیز برای هر دوی ما جور باشد، چرا كه نه؟»

گرچه فرهادی زبان اسپانیایی نمی‌داند اما با ساخت فیلم «گذشته» ثابت كرد از پس ساخت فیلم به زبان خارجی برمی‌آید. انتظار می‌رود فرهادی فیلمبرداری این فیلم را سال آینده میلادی كلید بزند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه اعتماد