دادگاه بعدی جانی دپ بعد از طلاق از امبر هرد!
جانی دپ به محض این که از یک درگیری قانونی بیرون آمد، به سرعت وارد یکی دیگر شد.

 جانی دپ قربانی بدرفتاری شدید مدیر برنامه هایش!

 طلاق این ستاره مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» از امبر هرد بالاخره بعد از ماه ها در روز جمعه نهایی شد، اما او هفته خود را با ثبت کردن یک دعوی قضایی علیه کمپانی ماندل که با نام رسمی منجمنت گروپ (The Management Group) فعالیت می کند، به پایان رساند و خواستار بیش از ۲۵ میلیون دلار غرامت شده است.در این دعوی که در دادگاه ارشد لس آنجلس به ثبت رسید، آمده است:

  • «آقای دپ یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین بازیگران دنیاست. او همچنین قربانی بدرفتاری شدید مدیر برنامه های تجاری اش – یعنی منجمنت گروپ و جوئل و رابرت ماندل وکیل – بوده که ده ها میلیون دلار هزینه آن هم ظاهرا بر اساس یک قرارداد شفاهی و به خرج آقای دپ دریافت کرده‌اند. مثل بسیاری از دیگر هنرمندان موفق که به مشاوره افراد حرفه ای مالی تکیه می کنند، آقای دپ هم به منجمنت گروپ اعتماد و به آن تکیه کرد تا مسایل مالی و بعضی از مسایل قانونی اش را بر عهده بگیرد و مطمئن شود که او و خانواده اش یک آینده مالین تامین شده دارند که بر پایه پول‌های قابل توجهی ساخته شده که آقای دپ طی سال ها کار سخت به دست آورده است. اما به جای این، آقای دپ ده ها میلیون دلار از دست داده و مجبور شده دارایی های قابل توجهی را کنار بگذارد تا بتواند هزینه عجیب منجمنت گروپ را بپردازد. در نتیجه مستقیم کلاه‌برداری و پنهان کاری منجمنت گروپ، شاکی‌ها ضرری دیده اند که مقدارش هنوز کامل تعیین نشده اما باور می رود که چیزی بیش از ۲۵ میلیون دلار باشد.»

جانی دپ

جانی دپ

با استناد به این دعوی، دپ در سال ۱۹۹۹ قبول کرد که جی ماندل و آر ماندل تجارت جدید او، مالیات قانونی و مسایل حسابداری اش را بر عهده بگیرد و این «مدت ها بعد از این بود که آقای دپ به موفقیت تجاری برسد و بازیگری بسیار موفق شود.» از جمله سوء‌رفتارهایی که دپ می گوید وکلایش انجام داده اند، می توان به دریافت یک کمیسیون پنج درصدی از درآمد کل این بازیگر «که در بعضی مواقع بدون توجه به اینکه خود آقای دپ در حقیقت درآمدی دریافت می کرد یا خیر گرفته می شد». این کمیسیون «گزاف و شدید بوده و بسیار از ارزش حقیقی خدماتی که منجمنت گروپ برای آقای دپ انجام داد، بیشتر بود.»این دعوی قضایی این شرکت را متهم به تحمیل کردن این قرارداد به بازیگر «بدون مذاکره یا بازبینی جزییات نه توسط آقای دپ و نه توسط یک مشاور مستقل» می کند.
همچنین ادعا می کند که این کمپانی در حالیکه بیش از ۲۸ میلیون دلار هزینه دریافت کرد، «پایه ترین وظایفش نسبت به آقای دپ را نادیده گرفت و مالیات او را به موقع پرداخت نکرد که باعث شد او ۵٫۶ میلیون دلار فقط جریمه پرداخت کند، به خوبی مدارک و ضوابط را به ثبت نرساند، نزدیک به ۱۰ میلیون دلار به نفرهای سوم آن هم بدون اجازه آقای دپ پرداخت کرد، از ارقام متورم و مشخصا اشتباه به عنوان آفست وام ها استفاده کرد، درآمد مشمول مالیات دیگران را به عنوان درآمد مشمول مالیات آقای دپ ثبت کرد تا او به جای آن ها مالیات بپردازد و از جلوگیری از کاهش خرج های آقای دپ خودداری کرد که باعث شد مقدار قابل توجهی از اموال او هدر برود.
با استناد به این دادخواست، دپ اخیرا از این سوء رفتارها باخبر شد و این اتفاق بعد از این افتاد که او رابطه اش را با منجمنت گروپ فسخ کرد و یک مدیر مالی و برنامه های جدید استخدام کرد.در بیانیه ای، مایکل جی. کامپ که وکیل منجمن گروپ است، این دعوی را «کاملا ساختگی» خواند و گفت:

  • دادخواستی که جانی دپ علیه مدیران تجاری طولانی مدتش به ثبت رسانده، کاملا ساختگی است. به مدت ۳۰ سال، جوئل و راب ماندل و کمپانی شان منجمن گروپ، مدیران تجاری مورد اعتماد تعدادی از موفق ترین اشخاص و کمپانی ها در صنعت سرگرمی بوده اند. به مدت ۱۷ سال از آن ۳۰ سال، آن ها تمام کارهای ممکن برای حمایت کردن آقای دپ در مقابل خرج های بی مسئولیت و شدید او انجام دادند. در ماه دسامبر ۲۰۱۲، دپ با توجه به اینکه یکی از وام های بانکی ۵ میلیون دلاری اش با عدم پرداخت مواجه شده بود، در نابودی اقتصادی به سر می‌برد. ماندل ها ۵ میلیون دلار به او قرض دادند و او را نجات دادند که او قول داد آن را تا ژانویه ۲۰۱۴ بازپس می‌دهد. با وجود اینکه دپ بعدها مدیر برنامه هایش را عوض کرد، هرگز ادعای سوء رفتار نکرد. در ماه اکتبر ۲۰۱۶ در حالیکه دپ هنوز هم ۴٫۲ میلیون دلار بدهکار بود، ماندل ها اقدام به بستن بعضی از قراردادها در مورد بعضی از املاک دپ کردند. دعوی قضایی دپ که درست در حین فروش آن املاک ثبت شد، تلاشی آشکار برای جلوگیری از گرفته شدن این املاک با پخش کردن دروغ های بدطینت در مورد ماندل هاست. تاکتیک ها و دعوی قضایی او شکست خواهند خورد و او مجبور می شود همانطور که قول داده بود وامش را بازپس دهد

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:banifilm.ir