یک کارگردان امروز که سیمرغش را به فاطمه معتمدآریا تقدیم کرد!
آباجان فیلمی است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت لوح تقدیر فیلم منتخب از نگاه تماشاگران شد و رتبه دوم در آرای مردمی را کسب کرد.

علیمردانی سیمرغ جشنواره را به فاطمه معتمدآریا بازیگر این فیلم تقدیم كرد

 کارگردان فیلم «آباجان» در خصوص برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و حاشیه های آن به بانی فیلم گفت:

 من از داوری های امسال به شدت حیرت زده هستم اما به نظر هیأت داوران احترام می گذارم چرا که زمانی كه وارد جشنواره ای میشوی باید به چهارچوبهای آنهم احترام بگذاری ! 

وی در خصوص برگزاری جشنواره امسال افزود:
به نظرم جشنواره سال گذشته بهتر برگزار شد و نظم بیشتری نسبت به امسال داشت همان طور که دیروز هنگام دریافت دیپلم افتخار گفتم استفاده از مشاورانی مانند علی معلم و محمد احسانی که اشراف کافی به مسائل  جشنواره دارند  میتوانست بسیاری از این حاشیه ها و جنجالها را  مدیریت كند .

کارگردان فیلم سینمایی «کوچه بی نام» ادامه داد:
همه فیلمسازان زمانی كه فیلمشان به پایان میرسد فكر می کنند بهترین فیلم را ساخته اند اما واقعیت این است كه در زمان جشنواره معلوم میشود كدامشان مورد توجه قرار میگیرند و سلیقه داوران  به كدام فیلم نزدیكتر است  با این اوصاف من به شدت به این مسئله اعتراض دارم كه برخی از کارگردانان فیلم اول یا دومی  از كاندیداتوری انصراف داده و كل جشنواره و سیمرغ را زیر سوال  برده اند. من هفت دوره پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته ام و بیشترین اجحاف هم در مورد فیلمهای من بوده است. وقتی کسی می بیند که هیأت داوران را دوست ندارد باید فیلمش را از جشنواره خارج کند، چرا منتظر می شوند نتایج اعلام شود و بعد نظرشان را می گویند ؟

وی همچنین با بیان اینکه  به شدت از این رفتارهای غیرحرفه ای ناراحت است گفت:
به نسل جوان که وارد عرصه  فیلمسازی میشوند توصیه كرد تحمل و بردباری و احترام به پیشكسوت را در اولویت كاری خود قرار دهند و كمی صبر و حوصله پیشه كنند. او گفت سعه صدر مهمترین ویژگی یك سینماگر است ،به جای اعتراض می توان سال بعد فیلم بهتری ساخت كه هیات داوران بعدی را مجاب كند.

کارگردان فیلم «هفت ماهگی» عنوان كرد با این روند و با این شكل اعتراضات سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. جشنواره فیلم فجر بزرگ ترین دارایی ماست و باید بزرگ بماند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:cinematicket.org