حذف ناگهانی گوینده خبر و سکوت اجباری وی برای بیان دلایل
رضا حسین زاده: چند ماهی است بدون هیچ دلیلی از كار معلق شده‌ام. من برای دوری از سیاه‌نمایی مورد نظر و تاكید مقام معظم رهبری سكوت محض كردم.

دلایل حذف رضا حسین زاده از صدا و سیما

مدتی بود كه که وقتی به بخش‌های مختلف خبری تلویزیون نگاه می‌انداختیم رد و نشانی از رضا حسین‌زاده؛ گوینده خبر با سابقه نمی‌دیدیم تا این‌كه چندی پیش خبر وخامت حال او و بستری‌شدن این گوینده در بیمارستان منتشر شد. علت غیبتش در بخش اخبار تلویزیون را كه جویا شدیم هر كسی دلیلی را برای آن آورد؛ عده‌ای كسالت و بیماری عده‌ای بازنشستگی و... اما خودش به‌هیچ‌وجه زیر بار برچسب بازنشستگی می‌رود و حرف‌های بسیاری دارد. با رضا حسین‌زاده درباره سال‌ها فعالیتش در عرصه خبر و علت غیبتش در این مدت به گفت‌وگو نشسته ایم كه در ادامه بخشی از این گفت و گو را می‌خوانید :
 
گويندگان خبر به‌لحاظ شرايط كاري معمولا در زندگي شخصي و حرفه‌اي خود محدوديت دارند آيا محدوديت‌هاي شغلتان باعث تغيير در روند زندگي‌تان شده است؟
در مسير گويندگي خبر، گوينده ابتدا خبرخوان، بعد كارشناس خبر و در نهايت سياستمدار مي‌شود و به‌دليل ساختار سياسي كه اين شغل دارد متاسفانه محدوديت‌هايي را به‌وجود می‌آورد. از جمله همين محدوديت‌ها برای من اين بوده كه به‌مدت دو سال درگير داستان‌هايي شدم و چند ماهي است بدون هيچ دليلي از كار معلق شده‌ام. من براي دوري از سياه‌نمايي مورد نظر و تاكيد مقام معظم رهبري سكوت محض كردم تا خدايي نكرده آب به آسياب دشمن ريخته نشود و شبكه‌هاي ماهواره‌اي از حرف‌هايم سوءبرداشت نكنند. من خودم را سرباز اين نظام و افسر جنگ نرم آن مي‌دانم و تنها در خواستم اين است كه با رياست‌ سازمان دكتر علي‌عسگري ملاقات كنم و حرف‌هايم را فقط و فقط به خودشان بزنم چراكه «گوش نامحرم نباشد جاي پيغام سروش...» از وی مي‌خواهم به تنها نامه من كه روي ميزشان است رسيدگي كنند.

آیا دليلي براي تعليقتان از كار به شما ابلاغ شده است؟
حتي من قرارداد همكاري تا پايان امسال را نيز داشتم اما بدون هيچ دليلي از كار معلق شدم.

شما مي گوييد محدوديت‌هايي وجود دارد به‌طور كل چقدر موافق و يا مخالف اين فيلتر‌ها و محدوديت‌ها هستيد؟
یك گوینده خبر در بخش‌های مختلفی تحت عنوان صرفا جهت اطلاع، آن سوی خبرها و... مشكلات مردم را بازتاب می دهد اما هیچ وقت تریبونی وجود ندارد كه مشكلات آن گوینده بیان شود. البته من تا حد بسیار زیادی موافق این فیلتر‌ها هستم و آن‌ها را قبول دارم که باید لحاظ شود اما در جایی هم باید صدای من به‌عنوان یك گوینده شنیده شود. یك گوینده خبر پول قابل توجهی از طریق این شغل به‌دست نمی‌آورد. از طرفی جای دیگر و در حوزه‌های دیگر هم نمی‌تواند اجرا كند و یا حتی اجازه مصاحبه ندارد همه این‌ها محدودیت است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.ir