مشکل کلاه قرمزی با صدا و سیما به مجلس کشیده شد!
طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران با انتقاد از برنامه‌های تلویزیون که به خواسته مردم توجهی ندارد به توقف مجموعه «کلاه قرمزی» انتقاد کرده است.

انتقاد طیبه سیاوشانی از بی توجهی صدا و سیما به خواسته مردم!

تولید مجموعه «کلاه قرمزی» برای پخش در نوروز 96 از چهارماه پیش شروع شده بود، اما تهیه‌کننده آن امروز اعلام کرد این مجموعه به خاطر مشکلات مالی متوقف شده است. این اتفاق واکنش عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس را به دنبال داشته است، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران با انتقاد از برنامه‌های تلویزیون که به خواسته مردم توجهی ندارد به مجموعه «کلاه قرمزی» اشاره کرده است و آن را برنامه‌ای دانسته که محبوب مخاطب کودک و بزرگسال است.

حمید مدرسی طی یادداشتی اعلام کرد:
با وجود پشت سرگذاشتن 50 درصد از فیلم‌برداری «کلاه قرمزی» از توقف تولید آن خبر داد و دلیل این موضوع را نیز بی‌مهری و عدم حمایت مالی از سوی تلویزیون دانست. این تهیه‌کننده همچنین به عدم تسویه حساب در سه سال گذشته از سوی رسانه ملی با این مجموعه اشاره و به خاطر توقف «کلاه قرمزی» با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر، از مخاطبان عذرخواهی کرد.  

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای ارائه برنامه‌های مناسب تلویزیونی برای مخاطبان در ایام نوروز، گفته است:
«ارائه برنامه‌های نشاط آور و سرگرم کننده جزو سیاست‌های صداوسیما نیست درحالی که اعضای خانواده‌ها در ایام نوروز در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و نیاز به سرگرمی‌های سالم دارند.»

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه باید بتوان اوقات مفرحی را برای مخاطبان فراهم کرد، ادامه داده است:‌
«رسانه ملی باید به خواسته‌های مردم توجه کند ولی امروزه برنامه‌ها بیشتر به سمت سخنرانی‌های طولانی سوق پیدا کرده در حالی که می‌توان در قالب تولیدات طنز به مردم مفاهیم خوبی را آموزش داد.»

این نماینده مجلس همچنین معتقد است صداوسیما باید تغییر و بازنگری در برنامه‌سازی‌ها و تولیداتش انجام دهد. سیاوشی شاه‌عنایتی در ادامه درباره برنامه‌های نوروزی صداوسیما نیز این‌طور اظهار نظر کرده است:
«در ایام نوروز بیشتر به پخش فیلم‌های خارجی پرداخته می‌شود در حالی که از پخش فیلم‌ها و آثار داخلی غفلت صورت می‌گیرد.»

به گفته او باید تنوع در پخش برنامه‌های تلویزیونی را درنظر گرفت زیرا مخاطبان رسانه ملی خانواده‌ها هستند:
«وقتی خانواده محور مخاطبان تلویزیون است، باید برای طیف‌های مختلف سنی نیز برنامه تهیه کرد؛ به عنوان مثال برنامه «کلاه قرمزی» که به علت عدم حمایت مالی در نوروز امسال نیز پخش نخواهد شد به عنوان برنامه محبوب مخاطبان کودک و حتی بزرگسال مفاهیم مناسب و خوبی را منتقل می‌کرد و حتی افراد بزرگسالان نیز از دیدن این برنامه لذت می‌بردند.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: icinema.ir