جشنواره بین المللی بازی و سباب بازی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه
 اسباب‌بازی‌های ۳۱ استان کشور در بخش داخلی و در حوزه بین‌الملل نیز عروسک و اسباب‌بازی ۳۰ کشور دنیا به جهت عرضه الگوهای گذشتگان به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش اسباب‌بازی ۳۰ کشور دنیا در ششمین جشنواره بازی و اسباب‌بازی!

 حسین صلح‌جو پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران تصریح کرد:
جشنواره بازی و اسباب‌بازی از دوم تا ۱۰ فروردین‌ماه در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برگزار خواهد شد. در ۵ دوره گذشته این رویداد مهم با استقبال خوب مردم و خانواده‌ها روبرو شده است و امسال با بهره‌گیری از تجربیات گذشته سعی شده است که نقاط ضعف سال‌های گذشته حل شود تا شاهد برگزاری نمایشگاه باکیفیت بیشتری باشیم. اسباب‌بازی‌های ۳۱ استان کشور در بخش داخلی و در حوزه بین‌الملل نیز عروسک و اسباب‌بازی ۳۰ کشور دنیا به جهت عرضه الگوهای گذشتگان به نمایش گذاشته می‌شود.

اهداف و عروسک های حاضر در جشنواره

تقویت حقوق شهروندی، ترافیک، پسماند، نظافت شهری، روفت و روب شهری، ایمن‌سازی جامعه، رفتار با والدین، اخلاق در خانواده، تقویت عفاف و حجاب مواردی است که در نمایشگاه موردتوجه قرار داده‌شده است. همچنین برنامه خیمه‌شب‌بازی، خان بابا، گروه فیتیله‌ای، عروسک‌های استانی، عروسک‌های غول‌پیکر از استان البرز، عروسک شکرستان در سفره هفت‌سین در بنای تاریخی سعدالسلطنه برپا می‌شود. در جهت جذب افراد غیرقزوینی به این شهر قزوین نیز امسال با دستور شهرداری با هزینه بخش خصوصی ۵۰ بیلبورد در بزرگراه‌ها، شهرهای تهران، البرز، کرج اختصاص داده‌شده است تا جشنواره امسال به‌خوبی برگزار شود و قزوین را به‌عنوان مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

مسابقات این جشنواره:

این جشنواره یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی در آغاز سال 96 خواهد بود، بخشی از این جشنواره نیز به بازی‌های بومی و محلی اختصاص داده‌شده است. دومین جشنواره ملی عکس قزوین نیز در کنار جشنواره اسباب‌بازی برگزار خواهد شد که در این جشنواره ۴۴۰ عکاس از ۲۳ استان ثبت‌نام کرده‌اند که درنهایت ۶۰ عکاس برگزیده خواهند شد. از ۶۰ عکاس شاخص استان و کشور دعوت خواهد شد تا در روزهای ۶، ۷ و هشتم فروردین میهمان استان باشند و در سه بخش عکاسی قزوین امروز، قزوین دیروز، جشنواره بازی و اسباب‌بازی آثار خود را ارائه خواهند کرد. دو قطعه ویدئو کلیپ توسط هنرمندان برجسته کشور شهداد روحانی و استاد علیرضا قربانی در دو قطعه موسیقی ۵ دقیقه‌ای در دست‌ساخت است که بر روی آن تصاویر دیدنی‌های قزوین قرار خواهد گرفت.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir