زهرا امیرابراهیمی پس از ده سال دوباره مشغول بازیگری شد! + عکس
زهرا امیرابراهیمی بازیگر سریال «نرگس»که به خاطر انتشار فیلمی منتسب به وی مجبور به مهاجرت شد,  اخیرا مجددا جلوی دوربین رفته است.

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر فیلم مهریه در برابر دموکراسی شد!

 این بازیگر جنجالی در یک دهه حضور در فرانسه به جز بازی در یک نمایش با عنوان «رویای طاهرگان خاموش» تجربه بازیگری دیگری نداشت اما اخیرا اعلان فیلمی با بازی او در فضای مجازی منتشر شده است.

این فیلم «مهریه دربرابر دموکراسی» نام دارد که با بودجه ای ۵۰ هزار یورویی(حدود ۲۰۰ میلیون تومان) توسط یک ایرانی مقیم سوئد به نام رضا رحیمی به تهیه کنندگی خودش با حضور تعدادی بازیگر ایرانی و از جمله علیرضا مجلل بازیگر نقش میرزا کوچک خان در سریال «کوچک جنگلی» ساخته شده است.

 اشکان قدس نقش مقابل امیرابراهیمی را در این فیلم بازی میکند و نسرین پاکخو که سالها پیش از این در نخستین فیلم سیف ا.. داد با نام «زیر باران» ایفای نقش کرده بود هم در این فیلم حضور دارد. سعید اویسی، شیرین گلچین و مینا آذریان که اغلب مقیم اروپا هستند دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 فرهنگ هولاکویی روان‌درمانگری که سالهاست از طریق یکی از تلویزیونهای ماهواره‌ای به مشاوره دادن به مخاطبان می‌پردازد نیز در این فیلم در نقش واقعی خودش حضور دارد.

پوستر فیلم مهریه در برابر دموکراسی

پوستر فیلم مهریه در برابر دموکراسی


نام نیما نورمحمدی از موزیسنهای وطنی موسیقی پاپ که سابقه تنظیم آهنگ برای حامد زمانی از خوانندگان ارزشی را داشته است نیز در میان گروه سازنده موسیقی متن این فیلم به چشم می‌خورد!!! «میشل پترسن» سوئدی هم مدیر فیلمبرداری کار بوده است.

داستان «مهریه در برابر دموکراسی» که ادعاشده برآمده از ماجرایی واقعیست به مانند اغلب ساخته های ایرانیان مقیم اروپا با تکیه بر کلیشه‌های گل‌درشت زن‌گرایانه تضاد میان باورهای ایرانی با سبک زندگی اروپایی را به نمایش می گذارد و در آن با تقابل زن و مردی به نامهای ویدا و امید روبرو هستیم که میان سنت و مدرنیته دست و پا می‌زنند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir