مراسم بزرگداشت افشین یداللهی در فرهنگسرای ارسباران + تصاویر
مراسم سوگ ترانه در بزرگداشت افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای فقید، که چندی پیش در اثر حادثه رانندگی درگذشت، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

مراسم سوگ ترانه به یاد افشین یداللهی

بعد از ظهر روز پنجشنبه 24 فروردین 1396 مراسم سوگ ترانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این مراسم به گرامیداشت یاد و خاطره افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای کشورمان برگزار شد. یداللهی در آخرین روزهای سال گذشته در اثر حادثه رانندگی درگذشت. ظرفیت سالن بسیار کمتر از جمعیتی بود که برای این مراسم حضور یافته بودند, درنتیجه تعداد زیادی از مردم, خبرنگاران و عکاسان نتوانستند در سالن اصلی حضور یابند. و از مونیتورهای داخل فرهنگسرا این مراسم را مشاهده نمودند.

 جمعیت انبوهی که نتوانستند به داخل سالن اصلی راه یابند

جمعیت انبوهی که نتوانستند به داخل سالن اصلی راه یابند

اجرای مراسم برعهده فرزاد حسنی بود. او از خانواده افشین یداللهی و مریم رحمتیان دعوت کرد تا به روی سن بیایند و با مردم صحبت کنند. پدر افشین یداللهی علی رغم حال نا مساعد جسمی به روی سن آمد و از مردم تشکر کرد. مادر شبنم رحمتیان نیز با بغض سنگینی که گلویش را می فشرد گفت که خیری از حضور افشین ندید و فرصت زیادی برای شناختن او نداشت.

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی

سعید بیابانکی , عبدالجبار کاکایی و چندتن از ترانه سرایان به یاد افشین غزل یا ترانه ای را دکلمه کردند.
در این مراسم کلیپی با صدای احسان خواجه امیری به یاد افشین یداللهی پخش شد. قرار بود که احسان خواجه امیری در این مراسم حضور داشته باشد, اما نتوانسته بود که خودش را برساند.
صابر قدیمی در ادامه مراسم به روی سن آمد و اظهار کرد که از همه کسانی که به یاد افشین آمدند و اکنون در بیرون سالن نشسته اند عذر می خواهم و از همه شان صمیمانه تشکر کرد.
در ادامه مراسم سالار عقیلی و گروهش به روی سن آمدند و دو ترانه را به یاد افشین یداللهی اجرا کردند.

گروه سالار عقیلی

گروه سالار عقیلی

سپس خشایار اعتمادی به اجرای ترانه پرداخت.

خشایار اعتمادی

خشایار اعتمادی

محمدرضا فروتن و پرستو صالحی و امیریلا ارجمند نیز از جمله بازیگرانی بودند که به بیان خاطراتشان از افشین یداللهی پرداختند.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن

پرستو صالحی

پرستو صالحی

سپس رضا رفیع با طنازی همیشگی و خاص خودش به بیان خاطراتش با افشین یداللهی پرداخت و اظهار داشت در تعداد بسیار زیادی از ترانه های افشین یداللهی طنز ظریفی جریان داشت. و در ادامه با شایعه دستگیری خودش به شوخی پرداخت.

رضا رفیع

رضا رفیع

استاد محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت و محبوب نیز به بیان نکاتی درباره شخصیت و اشعار افشین یداللهی پرداخت. او تنها کسی بود که وقتی به روی سن می آمد فرزاد حسنی ایستاده او را تشویق کرد.

 محمدعلی بهمنی

 محمدعلی بهمنی

کلیپی دیگری نیز به یاد افشین یداللهی پخش شد. که در ابتدای کلیپ وی اظهار داشت که امیدوارم روزی برسد که دیگر کسی به من نگوید که چه بگو و چه نگو.
در این مراسم اعلام  شد که قرار است روزبه بمانی جایگزین افشین یداللهی در خانه ترانه شود. که این اتفاق با تشویق گرم حضار مواجه شد. در آخر مراسم از آنجایی که احسان خواجه امیری نتوانست خودش را برساند و دوتن مهرداد نصرتی, حمیدرضا گلشن و وحید مهرداد ترانه های وی را اجرا و مردم نیز با آن ها همخوانی کردند.

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ