حمله مسعود ده نمکی به همه کاندیداهای ریاست جمهوری!
مسعود ده‌نمکی با حضور در یک مناظره سخنانی را درباره توجه ویژه به اپوزیسیون‌ها در نظام مطرح کرد.

مسعود ده نمکی: همه مدعی شده‌اند و توپ را به زمین مردم می‌اندازند!

ده‌نمکی به همراه محمدمهدی عسگرپور٬ کارگردان سینما و مدیرعامل سابق خانه سینما در مناظره خبرآنلاین حاضر شد و در بخشی از این مناظره در مورد اینکه چرا اغلب افراد در درون نظام خود را اوپوزیسیون نشان می‌دهند٬ چنین توضیح داد:

«رافت اسلامی در نظام ما همیشه برای اپوزیسیون است. یعنی تا فردی مخالف‌خوانی نکند به حرف او گوش نمی‌دهند. تا موقعی که فرد در دایره است و دلسوزانه حرف می‌زند، کاری به او ندارند و نمی‌پرسند که تو نیاز داری ، نداری؟ سختی داشتی که این حرف را زدی؟ ولی هنگامی که فردی قدری مخالف می‌شود، همه دنبال جذب او می‌روند. یعنی برای نگاه داشتن آدم‌ها هزینه نمی‌کنند و در مقابل برای جذبشان ۱۰ برابر هزینه می‌کنند. این طیف و آن طیف هم ندارد. به تعبیر آقا در مورد یکی از سینماگران: «شما دنبال این هستید که از فلانی هم یک مخملباف بسازید». این نکته مهمی است بعضی پتانسیلش را دارند اما برخی را آنقدر هل می‌دهند تا فرد آن طرف قرار بگیرد.»

من برای گفتن این حرف‌ها از دیگران تاوان بیشتری دادم!

«از طرف دیگر شما در فیلم‌های پس از تمام شدن جنگ نگاه کنید، بیشتر حرف‌های ضد جنگ زده شده تا دفاع از دفاع مقدس. یعنی درباره اینکه چرا رفتید جنگیدید فیلم زیاد ساخته شده٬ اما درباره اینکه چرا رفتیم جنگیدیم، اگر نمی‌رفتیم نمی‌جنگیدیم چی می‌شد خیلی کمتر فیلم ساخته شده است. آیا من برای دفاع از اینکه چرا رفتم جنگیدم نیاز به مجوز دارم؟ ولی آقایانی که می‌گویند چرا رفتید جنگیدید احتیاج به مجوز ندارند؟‌ خیلی از فیلم‌های ما خود دفاع مقدس، خود انقلاب، حاکمیت، نظام و خیلی وقت‌ها مسائل ملی ما را زیر سوال می‌برند. اخلاق این جامعه را سیاه معرفی می‌کنند. این احتیاج به مجوز ندارد کسی هم نمی‌گوید تو چرا این حرف را زدی. ولی من برای دفاع از اینکه چرا جنگیدم نیاز به اجازه دارم؟ نه زدن این حرف‌ها نیاز به اجازه ندارد. کمااینکه خیلی از این حرف‌ها از ممیزی حضرات در سیستم‌ها نظارتی رد نمی‌شد. منتهی ما اگر سر و صدا کنیم، تف سربالاست. به همین دلیل سکوت می‌کردیم. من برای گفتن این حرف‌ها از دیگران تاوان بیشتری دادم. ولی برای طرح آن‌ها احتیاجی به اجازه گرفتن از کسی نمی‌بینم.»

اپوزیسیون نوازی نظام!

این اپوزیسیون‌نوازی نظام است که برخی را وادار به اپوزیسیون‌نمایی می‌کند. به سیستم حاکمیت نگاه کنید، مدیران اجرایی ما در همین مناظرات همه نقش اپوزیسیون به خود گرفته‌اند. کسانی که باید پاسخگوی وضع موجود باشند؛‌ من اصل بحث جناحی نمی‌کنم، همه کسانی که مسئول این قصه هستند؛ از روفت و روب خیابان تا پلاسکو و از آن طرف تا بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان، شما همه پاسخگویان این قصه‌اید. اما همه مدعی شده‌اند و توپ را به زمین مردم می‌اندازند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir